PracaGrupypl.praca.dyskusjekary dla pracodawców mają być zaostrzone › Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Date: Thu, 8 Mar 2007 21:35:51 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 8 Mar 2007 15:58:17 +0100, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <esp8bt$g7t$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:slrnev02n1.57c.januszek@lexx.eu.org januszek

    > Na zjawisko emigracji można popatrzeć z różnych punktów widzenia.
    > Po pierwsze - i bardzo dobrze. Niech wypieprzają, będzie w kraju praca, już
    > jest sporo lepiej.

    Problem w tym, że nieszczególnie punkt numer 2, zostają ludzie z często
    niższymi kwalifikacjami, nie znający języka.

    > Po drugie - wybierają ci, co sobie tu nie umieją dać rady. To nie jest
    > bynajmniej dowód mądrości.

    Ci których znam i wyjechali dawali sobie radę bardzo dobrze.

    > Po trzecie - mnie tam nie przeszkadza, że ileś tam tysięcy naiwnych bałwanów
    > koczuje za granicą byle gdzie na dziko albo gnieździ się po kilkanaście osób
    > w byle jakim lokum i z pocałowaniem w łapę bierze robotę na zmywaku,
    > sprzątanie albo inne równie atrakcyjne zajęcie.

    Nieno, super. Do tego jest ileśtam tysięcy normalnych ludzi, którzy
    wynajęli mieszkanie na wyłączność, mają porządną pracę powyżej średniej
    kraju do którego wyjechali.

    Z punktu widzenia Polski jako kraju i gospodarki wyjazd miliona ludzi
    nie jest czymś super - spada dynamika wewnętrzna, popyt nie wzrasta tak
    szybko, jak mógłby, gdyby ci ludzie nie wyjechali, podobnie PKB.

    Z punktu widzenia ludzi - na krótka metę jest lepiej - pensje rosną,
    zarówno tych, którzy wyjechali, jak i tych, którzy zostali, bo nagle ci
    ostatni sa potrzebni nieco bardziej.

    Fajnie byłoby jednak, gdyby wszyscy byli potrzebni tak bez wyjeżdżania.
    A gadanie takie jak twoje brzmi jak klasyczny dysonans poznawczy.

    ja czyli jakub
    Revoke.