PracaGrupypl.praca.dyskusjerejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUSRe: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    From: "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    Date: Wed, 5 Nov 2003 17:30:41 +0100

    napisał w wiadomości news:bob5sj$cfi$1@news.onet.pl...
    > KasiA <k...@d...poczta.onet.pl> > akurat mi to nic nie
    daje,
    > bo ja już jestem na swoim... a po co
    >
    > Widzisz. Ale razem z rodzinami osob uprawnionych do bezplatnych przejazdow
    > jest juz kilkaset tysiecy. A przeciez kazdy taki przejazd kosztuje - ktos
    za
    > niego placi. Placa inni podatnicy.

    tak jak powiedziałam....
    Pan za biurkiem zarabia 2 czy 3x tyle ile kolejarz na średnim stanowisku
    (moja mama i tata mieli kierownicze stanowiska i wykształcenie nic im nie
    pomoże, bo.. na kolei nalezy podpisać papier, że z racji wykształcenia
    wyzszego nie będzie sie domagac o wyzsze zaszeregowanie) i nie ma biletu..
    Państwo, wpadło na pomysł, by płacic pracownikom mniej, dając im w ramach
    wynagrodzenia bilety - takie wynagrodzenie w naturze...
    Płacą podatnicy.. kolejarze tez płacą podatki....

> [...]
    takie
    > bonusy w postaci wolnych przejazdow swoim pracownikom. Gdyby byla
    prywatna -
    > to niech robia co chca. A tak - to jest przenoszenie kosztow. W imie czeo?
    > Po drogie gdybys mogla mi powiedzic kto mialby sfinansowac te znaczna
    > podwyzke renty? Wybacz - ale to idzie z budzetu - a budzet ma tyle
    pieniedzy
    > ile zabierze podatnikom. Wychodzi wiec, ze zeby Twoja Mama dostala wiecej
    > pieniedzy nalezaloby miedzy innymi mi wiecej zabrac. Jak sie mozesz

    jw

> [...]
    > budzetowka tez nie zarabia kokosow. Ze tak sie zapytam jakie wyksztalcenie
    > maja Twoi Rodzice?
    > Przeciez te ekstra zarobki nalezaloby sfinansowac - powiedz mi jak to
    > zrpobic bez podwyzszania podatkow - to sie z checia zgodze.
    > Jak chcesz- mozesz dodac ze swojego. Ale ja tez mam swoich rodzicow i ja
    tez
    > byc moze bede im musial pomagac. Niech kazdy zatem pomaga w swoim zakresie
    > nie ustala, ze kazdy ma dostac po rowno, bo ma taki sam zoladek.
    > Wybacz. Wydawalo mi sie, ze ta czasy minely.

    ja nie chce aby rodzice zarabiali 5 tysięcy, 20 tysięcy.... ale chce, by
    dostawali pieniądze, za które moga godnie zyc... i.. z tego co pamiętam...
    watek dotyczył
    zusu ..... czy 35 lat to mało?? Mąło płacenia składek? podatków?? Kolej to
    nie Eldorado, kolejarze tez płaca podatki!! Mało by dostac rente, która
    będzie na to, na co powinna byc czyli.... życie + leki (w przypadku ojca,
    który ucierpiał w powaznej kat. kolejowej rehabilitacja miesięcznie kosztuje
    1000zł...), ojciec wymaga stałej opieki medycznej (czyt. pielęgniarka) -
    dodatek z zusu... 100zł!!! - jaka pielęgnirka przyjdzie za 100zł opiekowac
    sie pacjentem??
    I ja nie mówie, że nalezy wszystkim dac po równo... tu nie zawinili ci
    maluczcy... niestety ale góra rządzi, układy i chęć rządzących do
    doprowadzenia pkp do ruiny i... kupienie jej za grosze... z taka siecią, z
    takim taborem... kolej powinna przynosić miliony jak nie miliardy dochodu!!

    budżetówka?? nauczyciele?
    przemilczę, ok? bo moja nauczycielka angielskiego na lekcji zadawała nam
    czytanki... a sama robiła swetry na drutach, a potem.. przed matura....
    biegiem na korepeycje do jej koleżanki... bo do pani profesor nie
    wypadało.... tylko.. że kolezanka pani profesor robiła w swoim liceum
    dokładnie to samo.... i co?? nie sqrwysyństwo?? i co? za robienie na drutach
    powinnismy płacić nauczycielom??
    ja wiem, że to nie ich wina... ale... każdy na swoim szczebelku kombinuje...
    kolejarze maja bilety, górnicy wegiel... nauczyciele korepetycje..... i...
    niestety po raz klejny wychodzi, że to ten system jest chory.... że to -
    tak jak ryba od głowy... tak systemw polsce od góry gnije.....

> [...]
    > denerwowac.
    > Wybacz - ale jesli cos przynosi straty i jeszcze domaga sie lozenia
    > wiekszych piniedzy na swoje utrzymanie ze wspolnego - to to jest
    > zlodziejstwo.
    > Dla mnie takie samo jak to, ze ktos da mi na ulicy w leb i zabierze
    porfel -
    > bo tez nie ma na zycie, mial truydne dziecinstwo i jemy tez sie nalezy, a
    ja
    > mam i powiniem sie podzielic.
    > Reasumujac - dziel sie ze swojego a moje zostaw wspokoju!

    nie, no jasne, zaorajmy pkp, na przystankach pks zasadźmy rzepe.... wsiądźmy
    do zagranicznych samochodów -( które moznaby produkować w Polsce... ale...
    że polskie firmy nie zgadzają sie na udzielenie dogodnych warunków dla
    inwestorów zagranicznych, samochody te produkowane są na Słowacji czy na
    Wegrzech..... ) i.... wyjedźmy na polne drogi.... bo tego co jest w Polsce
    nie da sie inaczej nazwac..... by dojechac na ciepłą posadkę do ciepłego
    pokoiku....

    Odnośnie kwestii wykształcenia dodam, że za 4zł w telemarketingu TPSA
    pracują osoby z wyzszym wykształceniem, często nawet piszące doktoraty......
    dlaczego.. prsze sobie odpowiedziec....