-
Data: 2003-11-06 00:25:55
Temat: Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
napisał w wiadomości news:bobtui$4g8$1@news.onet.pl...
> Jarosław Wiechecki <j...@p...onet.pl> wrote:
> > Sądzisz, że zwalniając 143,3 tysiące osób zmniejszysz straty PKP nie
> > zmniejszając przychodów?Ok. Można zmniejszyć zatrudnienie o 30-40%.
>
> Sadz,e ze nie odpowiedziales na moje pytanie. Jesli uzywasz za podkladke
USA
> i Czech to mozesz podac ta statystyke. Co do USA - podaj takze statystyki
> dotyczace transportu drogowego. Tak sie sklada, ze kolej jest raczej
> niedochodowa.
Poniedziałkowa GW sprzed paru tygodni. Numeru, niestety nie pamiętam. W
przypadku koleii z USA był to przedruk z jakiejś amerykańskiej gazety. Jeśli
chodzi o Czechy to podobnie. Czesi na dodatek poradzili sobie z górnictwem.
W prosty sposób - obcieli administracyjną czapę.I oczywiście zamkneli
nierentowne kopalnie. Na dodatek przyjmują do pracy Polaków.
>
> > Tym którzy zostaną zwiększyć zakres obowiązków i czas pracy. Weźmiesz
> > na siebie odpowiedzialność za wypadki spowodowane przez np.
> > przemęczonych maszynistów?Same zwolnienia nic nie dają. W przypadku
> > PKP jedynym sposobem wyjścia z zapaści jest zwiększenie przychodów. W
>
> Piszesz z takim autorytetem. Wybacz - ale jak to sie dzieje, ze mimo
> zwolnien i zamykania niedochodowych linii koszty operacyjne sie nie
> zmienily?
Bo zwolniono nie tych, którzy generują największe koszty płacowe?A kadra
dała sobie podwyżki. W końcu mieliśmy inflację. Należy się.
> Nie tak dawno byl artyku w SE jak to redaktor podpatrzyl jaka istnieje
> korupcja wsrod konduktorow... Statystyki (wedlug biletow) pokazuja, ze
> pociagi jezdza puste - oczywiscie nie jezdza, bo konduktor bierze w lape.
> Sam niestety takie kwiatki tez widzialem wielokrotnie...
Tak, tak. Jak będziesz zarabiał 1200 zł i będziesz musiał wydać 700 zł na
podręczniki i przybory szkolne dla swoich dzieci, też będziesz kombinował.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
>
> > tej chwili przewozy towarowe nie przynoszą start. Straty przynoszą
> > przewozy pasażerskie.Aby one zaczeły przynosić zyski, należy
> > zainwestować w kolej. Od magistral kolejowych, które są stare, zużyte
> > i nie nadają się do szybkich przejazdów do taboru, który też do
> > najtańszych nie należy. Tak czy owak i tak do PKP
>
> Pytanie - czy nie lepiej zainwestowac w siec autostrad i czy nie lepiej
> zostawic infrastrukture (bezpieczenstwo) na barkach panstwa - a
poszczegolne
> linie sprywatyzowac i oddac firmom prywatnym?
Monopol kolei skończy się najpóźniej w 2009 - 2010. Ostatnie uregulowania UE
dążą do tego by, zdemonopolizować ten rynek. Niestety, trwa to tak długo,
ponieważ Niemcy i Francuzi są przeciwko. Prywatyzacji kolei dokonano w
W.Brytanii. Skutek? Opóźnienia pociągów, chroniczne niedoinwestowanie, linie
osiągają zysk tylko ze sprzedaży majątku. Brytyjskie koleje też przynoszą
straty.Źródło: GW sprzed paru miesięcy.
>
> Podaj tez mi jakikolwiek dowod na to, ze nie ma przyrostu zatrudnienia?
>
> będziemy dopłacać
> > przez najbliższe kilkanaście lat. Same zwolnienia ludzi nic nie
> > dadzą.A jeśli masz pretensje o dotacje do PKP czy
>
> Dadza - ze nie bede doplacal. Kolej to nie tylko transport - to po
pierwsze
> mienie PKP (teren kolo dworca w Krakowie - mowi Ci to cos?), po drugie
> jakies potworki w stylu wlasnych szpitali, po trzecie zarzadzajacy, ktorzy
> robia wszystko, zeby tylko nie przeprowadzic zmian.
Właśnie trafiłeś w sedno sprawy. Zarządzający. Jeśli ich jedyną wizją będzie
grabienie pieniędzy dla siebie, to nadal będziemy mieć niedochodową kolej.
> Wybacz, ale jesli reforma ma polegac na jeszcze wiekszym pompowaniu
> publicznych pieniedzy, bez zadnych gwarancji, ze zajmie sie tym menadzer z
> krwi i kosci - to ja wole niech sie to wszystko rozpierd.
J.w.
>
> górnictwa, to
> > kieruj je do właściwych ludzi.Każda grupa zawodowa/społeczna w tym
> > kraju walczy o swoje tak jak potrafi. Górnicy, kolejarze strajkami,
>
> Tak - tylko ze do ich pracy trzeba dolozyc ciezkie milardy zlotych!
A do naszych "topowych" biznesmenów nie? Dzięki informatyzacji ZUS-u już
straciliśmy miliardy. Następne stracimy niedługo.
>
[...]
>
> A wybacz. A gornicy , kolejarze, hutnicy i stoczniowcy to na kogo glosuja?
> Na debili, ktory im obiecaja, ze nic sie nie zmieni. I efekty widac.
A masz w naszym kraju ciekawą alternatywę? Bo ja nie widzę. Ten system jest
tworzony od 14 lat. I za jego dzisiejszy kształt odpowiadają również obecne
partie opozycyjne.
--
pozdrawiam
Jarosław Wiechecki
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.03 00:34 Jarosław Wiechecki
- 06.11.03 00:31 Jarosław Wiechecki
- 06.11.03 00:00 Nina M. Miller
- 06.11.03 00:10 krzysztofsf
- 06.11.03 00:06 Nina M. Miller
- 06.11.03 00:15 Nina M. Miller
- 06.11.03 00:42 krzysztofsf
- 06.11.03 00:44 krzysztofsf
- 06.11.03 01:49 Jarosław Wiechecki
- 06.11.03 09:24 Flyer
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i