PracaGrupypl.praca.dyskusjerejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS › Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
  • Data: 2003-11-06 00:25:55
    Temat: Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:bobtui$4g8$1@news.onet.pl...

    > Sadz,e ze nie odpowiedziales na moje pytanie. Jesli uzywasz za podkladke
    USA
    > i Czech to mozesz podac ta statystyke. Co do USA - podaj takze statystyki
    > dotyczace transportu drogowego. Tak sie sklada, ze kolej jest raczej
    > niedochodowa.

    Poniedziałkowa GW sprzed paru tygodni. Numeru, niestety nie pamiętam. W
    przypadku koleii z USA był to przedruk z jakiejś amerykańskiej gazety. Jeśli
    chodzi o Czechy to podobnie. Czesi na dodatek poradzili sobie z górnictwem.
    W prosty sposób - obcieli administracyjną czapę.I oczywiście zamkneli
    nierentowne kopalnie. Na dodatek przyjmują do pracy Polaków.

    > Piszesz z takim autorytetem. Wybacz - ale jak to sie dzieje, ze mimo
    > zwolnien i zamykania niedochodowych linii koszty operacyjne sie nie
    > zmienily?

    Bo zwolniono nie tych, którzy generują największe koszty płacowe?A kadra
    dała sobie podwyżki. W końcu mieliśmy inflację. Należy się.

    > Nie tak dawno byl artyku w SE jak to redaktor podpatrzyl jaka istnieje
    > korupcja wsrod konduktorow... Statystyki (wedlug biletow) pokazuja, ze
    > pociagi jezdza puste - oczywiscie nie jezdza, bo konduktor bierze w lape.
    > Sam niestety takie kwiatki tez widzialem wielokrotnie...

    Tak, tak. Jak będziesz zarabiał 1200 zł i będziesz musiał wydać 700 zł na
    podręczniki i przybory szkolne dla swoich dzieci, też będziesz kombinował.
    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    > Pytanie - czy nie lepiej zainwestowac w siec autostrad i czy nie lepiej
    > zostawic infrastrukture (bezpieczenstwo) na barkach panstwa - a
    poszczegolne
    > linie sprywatyzowac i oddac firmom prywatnym?

    Monopol kolei skończy się najpóźniej w 2009 - 2010. Ostatnie uregulowania UE
    dążą do tego by, zdemonopolizować ten rynek. Niestety, trwa to tak długo,
    ponieważ Niemcy i Francuzi są przeciwko. Prywatyzacji kolei dokonano w
    W.Brytanii. Skutek? Opóźnienia pociągów, chroniczne niedoinwestowanie, linie
    osiągają zysk tylko ze sprzedaży majątku. Brytyjskie koleje też przynoszą
    straty.Źródło: GW sprzed paru miesięcy.

    > Podaj tez mi jakikolwiek dowod na to, ze nie ma przyrostu zatrudnienia?
    >
    > będziemy dopłacać
    >
    > Dadza - ze nie bede doplacal. Kolej to nie tylko transport - to po
    pierwsze
    > mienie PKP (teren kolo dworca w Krakowie - mowi Ci to cos?), po drugie
    > jakies potworki w stylu wlasnych szpitali, po trzecie zarzadzajacy, ktorzy
    > robia wszystko, zeby tylko nie przeprowadzic zmian.

    Właśnie trafiłeś w sedno sprawy. Zarządzający. Jeśli ich jedyną wizją będzie
    grabienie pieniędzy dla siebie, to nadal będziemy mieć niedochodową kolej.

    > Wybacz, ale jesli reforma ma polegac na jeszcze wiekszym pompowaniu
    > publicznych pieniedzy, bez zadnych gwarancji, ze zajmie sie tym menadzer z
    > krwi i kosci - to ja wole niech sie to wszystko rozpierd.

    J.w.

    > górnictwa, to
    >
    > Tak - tylko ze do ich pracy trzeba dolozyc ciezkie milardy zlotych!

    A do naszych "topowych" biznesmenów nie? Dzięki informatyzacji ZUS-u już
    straciliśmy miliardy. Następne stracimy niedługo.

    [...]
    > A wybacz. A gornicy , kolejarze, hutnicy i stoczniowcy to na kogo glosuja?
    > Na debili, ktory im obiecaja, ze nic sie nie zmieni. I efekty widac.

    A masz w naszym kraju ciekawą alternatywę? Bo ja nie widzę. Ten system jest
    tworzony od 14 lat. I za jego dzisiejszy kształt odpowiadają również obecne
    partie opozycyjne.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki