PracaGrupypl.praca.dyskusjechodzenie z cv po firmach ( czyli tzw. własna inicjatywa) › Re: chodzenie z cv po firmach ( czyli tzw. własna inicjatywa)
  • Data: 2005-07-01 13:20:21
    Temat: Re: chodzenie z cv po firmach ( czyli tzw. własna inicjatywa)
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Odsyłam Cię do encyklopedii, bo porównanie złodzieji do socjalistów
    > jest co najmniej przesadą,

    Ok, trochę się zagalopowałem - skoro więc jakiś złodziej poczuł się
    porównany do socjalistów, to przepraszam.

    > Jesteś pewny tego co piszesz?? to idzi na targ i zobacz jaka jest cena
    > artykułów rolnych, miedzy innymi zboża!!i porównaj to z cena paliwa!!

    No i...? Możesz rozwinąć? Nie wiem, jak ma się cena zboża do ceny paliwa,
    wiem tylko, że na paliwo jest akcyza i VAT (aha, jeszcze chyba podatek
    drogowy?), dlatego podejrzewam, że cena paliwa jest relatywnie wyższa. Zboże
    natomiast, AFAIK obłożone jest tylko VAT-em, i to niższą stawką, jeśli w
    ogóle. Dochodzi jeszcze kwestia popytu/podaży i faktu, że ropa jest zasobem
    nieodnawialnym, a zboża można wyprodukować praktycznie nieograniczone
    ilości.
    Dlatego zresztą w niektórych krajach (np. USA) coraz częściej próbuje się
    stosować alternatywne
    paliwa (etanol, olej kukurydziany itp.)

    > Odbiegliśmy od tematu.
    > To nie wysokość obciążeń powinieneś winić i powodować Twoja
    > frustracje ale wielkość bezrobocia.

    Mylisz skutek i przyczynę - to właśnie wysokość obciążeń pracodawców
    powoduje (między innymi) bezrobocie.
    A jak inaczej Twoim zdaniem rządy (i nie tylko) mają wpływać na obniżenie
    bezrobocia, jeśli nie przez
    mniejsze obciążenia fiskalne? Przecież nie będą sami zakładać
    przedsiębiorstw - nie ten system.

    ch.