PracaGrupypl.praca.dyskusjeZaleznosc zarobków i kariery od IQ › Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    Date: Thu, 19 Oct 2006 19:03:42 +0000 (UTC)

    kinky napisał(a):

    [...]

    > Znam wiele przypadków osób na wysokich stanowiskach, którzy nie są
    > geniuszami, co więcej są zupełnie przeciętni. Na przykład moj
    > szef. Dwa miesiące temu w moim raporcie napisałem, że wzrost z
    > poziomu 100 tys. do 250 tys. to wzrost o 150%. Mój szef spierał się
    > ze mna dwa dni, twierdząc, że jest to wzrost o 250%. Ja mu
    > powiedzialem, że takie zadania robią uczniowie w gimnazjum i chyba
    > wtedy popełniłem błąd. Gdy próbowałem wciągnąć w dyskusję
    > współpracowników, okazało się, że nikt nie zna się na
    > procentach!!!

    A może po prostu nie umiesz swojego toku rozumowania dobrze objaśnić? Wydaje
    mi się, że wystarczy się posłużyć obrazowym przykładem (np. spytać ile wobec
    tego to jest wzrost o 100% - bo to ludzie kojarzą bardziej intuicyjnie), co
    byłoby nieco milsze i bardziej eleganckie od chamskiego (IMHO) zwrócenia
    uwagi, że poziom zadania jest adekwatny dla ginazjalistów.

    To nie jest tak że nie lubi się ludzi intelitentnych. Nie lubi się buraków,
    którzy swoją inteligencją się popisują, albo którzy w niemiły sposób
    pokazują swoją wyższość intelektualną.

    [...]

    > Po drugie drażni mnie negowanie szans ludzi, których IQ zawiera się
    > w granicach 115-145. Według ciebie dopiero przynależność do Mensy
    > gwarantuje powodzenie w karierze.

    Z tego co pamiętam, to mam IQ w okolicach 140 i jakoś nigdy nie zauważyłem,
    żebym miał jakieś problemy z karierą. [1] Powiem szczerze, że nigdy nawet nie
    miałem okazji poruszać tematu inteligencji, czy też zastanawiać się nad tym
    czy to ma jakikolwiek wpływ. Bo i po co? Robię to co lubię (projektuję i
    programuję) i jeszcze mi za to płacą. :)

    [1] Chociaż młodzik jeszcze jestem, 24 lata ledwie, więc co ja tam mogę
    wiedzieć. :)

    > Czy to nie jest jednak tak, że zależność IQ od powodzenia nie jest
    > wcale duża, tak jak uważa jeden z przedmówców. Weźmy na przykład
    > tę kobietę, która pisała narodowy test IQ (patrz strona
    > http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,52340,1727838.ht
    ml), przygotowany
    > przez Mensę. Uzykała wynik IQ145 i jest tylko nauczycielką
    > matematyki (http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,59505,1844905.h
    tml).

    Ale czego to ma dowodzić? Według mnie niczego. I poza tym czemu *tylko*?
    Dla Ciebie dobry zawód to tylko taki, który daje kasę? A co jak ktoś lubi
    pracować w zawodzie, który jest nisko płatny? To ma w imię dwóch literek
    z tego rezygnować, czy jak? Naprawdę kasa to nie wszystko.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl