PracaGrupypl.praca.dyskusjeZaleznosc zarobków i kariery od IQ › Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
  • Data: 2006-10-19 19:43:59
    Temat: Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL> szukaj wiadomości tego autora

    clockworkoi wrote:

    > Uzytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisal w
    > wiadomosci news:eh5sbv$8on$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja robilem test Wekslera (wersje dla doroslych) jakies 10 lat
    > temu, w osrodku spcjalizujacym sie w takich rzeczach, test byl
    > przeprowadzany i interpretowany przez psychiatre. Nie powiem ile
    > wyszlo:P Ale dowiedzialem sie wtedy, ze ok 100 pkt to polska
    > przecietna, ludzie na poziomie tzw zawodowki (nie obrazajac
    > nikogo, nie chodzi mi o wyksztalcenie a predyspozycje raczej),

    Test nie jest miernikiem wartosci bezwzglednych i zawsze odnosi
    sie do poziomu "sredniej inteligencji populacji danego kraju",
    ktora to wartosc jest przyjmowana za 100. W takim ukladzie wynik
    130 moze oznaczac, ze zgodnie z rozkladem prawdopodobienstwa,
    ludzi o takim wspolczynniku inteligencji jest tyle to a tyle
    procent w danej populacji i nic wiecej. Wynik testu IQ nie jest
    jakas miara bezwzgledna "inteligencji" a jedynie odniesieniem do
    przecietnego poziomu danej populacji. Tak gdzies wyczytalem w
    sieci.

    > mensa brala zdaje sie od 140, wiec 130 to stanowczo
    > ponadprzecietna. Z tego co pamietam, by dostac sie na WAT, tez
    > trzeba bylo zrobic takowe testy i miec minimum 114 punktow, wiec
    > to o czym swiadczy, WAT to jednak uczelnia ktora trzyma jeszcze
    > jakis poziom.

    No bo przecietna to 100. Z tego co wyczytalem to test w jezyku
    obcym jest trudniejszy niz w ojczystym i odnosi sie do innego
    przecietnego poziomu ( przecietnej z innego kraju zgodnie z
    definicja).
    Powtorze jeszcze raz: wysoki poziom IQ moze przeszkadzac w zyciu,
    w prowadzeniu biznesu i osiaganiu sukcesow finansowych. Natomiast
    niewatpliwie ludzie o wyzszym wspolczynniku IQ sa lepsi w
    zawodach wymagajacych zdolnosci analitycznych i pracy
    koncepcyjnej.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.