PracaGrupypl.praca.dyskusjeZaleznosc zarobków i kariery od IQ › Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
  • Data: 2006-10-20 08:02:37
    Temat: Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisał w
    wiadomości news:eh8kep$k7v$1@atlantis.news.tpi.pl...
    <cut>
    > Test nie jest miernikiem wartosci bezwzglednych i zawsze odnosi
    > sie do poziomu "sredniej inteligencji populacji danego kraju",
    > ktora to wartosc jest przyjmowana za 100. W takim ukladzie wynik
    > 130 moze oznaczac, ze zgodnie z rozkladem prawdopodobienstwa,
    > ludzi o takim wspolczynniku inteligencji jest tyle to a tyle
    > procent w danej populacji i nic wiecej. Wynik testu IQ nie jest
    > jakas miara bezwzgledna "inteligencji" a jedynie odniesieniem do
    > przecietnego poziomu danej populacji. Tak gdzies wyczytalem w
    > sieci.

    Nie twierdze, ze nie masz racji - nigdy nie pompowalem swojego ego
    wynikiem:)
    Ja raczej z przymrozeniem oka traktuje takie wyniki i takie testy.

    <cut>
    > Powtorze jeszcze raz: wysoki poziom IQ moze przeszkadzac w zyciu,
    > w prowadzeniu biznesu i osiaganiu sukcesow finansowych. Natomiast
    > niewatpliwie ludzie o wyzszym wspolczynniku IQ sa lepsi w
    > zawodach wymagajacych zdolnosci analitycznych i pracy
    > koncepcyjnej.
    Prawda - mam kumpla, ktory siedzial w warszawskiej 'Sorbonie' dwa lata
    w pierwszej klasie. IQ 142. Potencjal byl, lecz checi i motywacji braklo.
    Sadze, ze jest to tez zwiazane z tym, ze ludzie z duzym potencjalem
    sa wrazliwsi, czesto maja wiecej problemow wewnetrznych i tendencje do
    ich analizowania (zamiast splunac na podloge i pojsc na piwo), trudno sie
    dostosowuja itp itd.
    pozdr
    /p