PracaGrupypl.praca.dyskusjeZaleznosc zarobków i kariery od IQ › Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
  • Data: 2006-10-19 10:05:59
    Temat: Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19 Oct 2006 00:45:55 -0700, kinky <w...@b...net>
    w <1...@k...googlegroups.c
    om> napisał:

    > Zostałem wywołany do tablicy, więc odpowiadam. NIe wywołałem tego
    > tematu aby się wypłakać na forum ani też aby ktoś udzielał mi
    > porad życiowych. Interesuje mnie zależność IQ od kariery, jaką
    > pracę mają ludzie i czy zawdzięczają to w znacznym stopniu własnej
    > inteligencji.
    > Mam wrażenie, że ty w całej mojej wypowiedzi dostrzegasz tylko dwie
    > literki "IQ" i trzy cyferki po nich następujące. Ja nie twierdzę,
    > że jestem geniuszem, daleko mi do tego.

    Bo wygląda, jakbyś fetyszyzował IQ.
    "Mam ponadprzeciętne IQ i nikt mnie nie chce", i co z tego.
    Żeby cię pracodawca chciał, musisz mieć umiejętności, które mniej lub
    bardziej bezpośrednio przekładają się na realny profit, IQ się nie
    przekłada jakkolwiek bez tych umiejętności.

    > Znam wiele przypadków osób na wysokich stanowiskach, którzy nie są
    > geniuszami, co więcej są zupełnie przeciętni. Na przykład moj

    I cię to boli?

    [ ... ]
    > We wrzesniu tego roku ominęła mnie podwyżka, wszyscy dostali z
    > wyjątkiem mnie. Co za zbieg okoliczności!

    Zapytałeś się dlaczego?

    > Po drugie drażni mnie negowanie szans ludzi, których IQ zawiera się
    > w granicach 115-145. Według ciebie dopiero przynależność do Mensy

    Mają umiejętności? To będą mieli szanse. Nie mają - nie będą. Proste.

    > gwarantuje powodzenie w karierze.

    Akurat MENSA to coś śmiesznego. Ile razy widziałem na usenecie gościa,
    który deklarował członkowstwo w MENSIE, był to totalny buc.
    Taka instytucja do lansowania się.

    > Czy to nie jest jednak tak, że zależność IQ od powodzenia nie jest
    > wcale duża, tak jak uważa jeden z przedmówców. Weźmy na przykład
    > tę kobietę, która pisała narodowy test IQ (patrz strona
    > http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,52340,1727838.ht
    ml), przygotowany
    > przez Mensę. Uzykała wynik IQ145 i jest tylko nauczycielką
    ^^^^^
    > matematyki (http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,59505,1844905.h
    tml).

    No i co z tego? IQ niczego nie determinuje, a ty się go czepiłeś jak
    pijany płotu.
    Jakby płacili za rozwiązywanie testów na inteligencję, to by miało sens,
    ale totaj jest Polska, a nie Argoland.

    > Kinky

    ja czyli jakub
    Revoke.