PracaGrupypl.praca.dyskusjeTaki tam wniosek, wnioski absolwenta... › Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    From: "Immona" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Date: Wed, 21 Sep 2005 16:00:55 +0200

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
    news:dgr5j2$1q3$1@inews.gazeta.pl...

    > Re to: Immona [Wed, 21 Sep 2005 09:38:57 +0200]:

    > Tak naprawde, to glowny problem to z przejechaniem przez Rosje
    > jest. Mozna sie calkiem solidnie zdziwic jakim cudem oni tam
    > w ogole jakies podroze odbywaja ;) A "na miejscu" pojawia sie

    Opowiadal mi jeden przyjaciel rodziny. Zapuszkowany pociag, ktorym jedziesz
    3 dni bez przewiewu (okna srubami zakrecone), temperatura we wnetrzu siega
    40 stopni (lato). Wyjal srubokret i zaczal te sruby odkrecac, ale zostal
    spacyfikowany przez obsluge pociagu, bo to musi byc zakrecone, bo nadejdzie
    zima i bedzie zimno, jak bedzie nie zakrecone. Opowiadal wiele innych
    anegdot, ale ta mi najlepiej zostala w pamieci.

    > Potem jeszcze tylko przetrawic szok kulturowy, i mozna sie
    > zaczac cieszyc wyprawa... ;> Polecam na poczatek zwlaszcza
    > unikac publicznych toalet i lokalnych knajpek. Zwyczaje ktore
    > tam panuja, moga europejczyka doprowadzic do lekkiej paranoi.

    Podobno tam sie pluje wszedzie wokol siebie :)

    > upierdliwe formalnosci pozalawiac... Tak ze ja bym sie tam
    > jednak w celach zarobkowych nie pakowala, aczkolwiek zawsze
    > mozna probowac ;)

    No ja to z przymruzeniem oka przeciez.
    Wlasnie znalazlam, ze Air France lata z Warszawy do Pekinu za niecale 2000
    zl. A do Guangzhou Lufthansa za niecale 2400. Jest to suma, ktora przecietny
    osobnik, nawet bezrobotny, pozyczy od rodziny i znajomych, tak wiec nie jest
    to niedostepna mozliwosc.
    W Chinach juz maja problem, widoczny na ich forach, z osobami, ktore
    przyjechaly z krajow, gdzie im sie nie powiodlo ani gdzie nie mialy wielkich
    szans na lepsze zycie i ktore zarabiaja za biala skore lepiej niz miejscowi,
    a zachlystujac sie swoja nowa pozycja zachowuja sie okropnie, nakrecajac
    rasizm przeciw laowai, czyli nam. A szok kulturowy ponoc bardzo ciezki.

    I.