PracaGrupypl.praca.dyskusjeTaki tam wniosek, wnioski absolwenta... › Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
  • Data: 2005-09-19 00:14:47
    Temat: Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Sep 2005 01:31:13 +0200, SoR wrote:

    >W zeszłym roku czytałem oferty praktyk dla studentów w niemczech, z tym
    >że opłacali wyżywienie + lokal.

    Czyli coś tam płacili. O im mniej socjalistycznym państwie piszemy,
    tym bardziej kapitalistyczne podejście mają ludzie do pracy :-)
    W Anglii raczej mało komu przyszłoby do głowy pracować za darmo dla
    jakiejś firmy (co innego wolontariat itp.).

    >Chodzi mi o praktykę podczas studiów, chyba lepiej odbyć praktykę nawet
    >za free,

    Pewnie, że lepiej, o ile masz się czegoś nauczyć. Lepiej jest jednak
    znaleźć sobie pracę/praktykę za którą zapłacą.

    >niż później się męczyć szukaniem pracy bez jakiejkolwiek
    >praktyki w zawodzie (bo wiadomo, że trudno).

    Generalnie się zgadzam. Chodzi mi tylko o to podejście do pracy
    (etatu) w Polsce. Obecnie to ma postać jakiegoś wtajemniczenia,
    zapisania się do eksluzywnego klubu etatowców, w którym nagrodą jest
    możliwość pracy, pójścia na chorobowe, wzięcia sobie kacowego,
    "płatny" urlop itp.. Ja wciąż natrafiam na ludzi (m.in. w rodzinie),
    którzy twierdzą, że na początku to trzeba się "przemęczyć" żeby mieć
    coś lepszego - popracować sobie za darmo, potem za 700zł, a po paru
    latach to może i 1,5k zł się 'dostanie'.

    --
    pozdrawiam
    Bremse