PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo szanownych pracodawcówRe: Re: Do szanownych pracodawców
  • Data: 2003-08-11 21:21:58
    Temat: Re: Re: Do szanownych pracodawców
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    "bAnan" <n...@n...pl> writes:

    > :-)
    > a to moze Ty chcialbys w stanach pracowac bez wyjezdzania z kraju?
    > korespondencyjnie ;-)
    > skonczmy teoretyzowac, jak kiedys podejmiesz prace w usa chetnie poczytam o
    > Twoich odczuciach, jak na razie piszesz rzeczy, o ktorych pojecie masz

    pracowalam w USA przez piec lat, nikt mnie nie ponizal.

    ale moze dlatego, Zs pracowalam legalnie, a praca moja polegala na
    testowaniu oprogramowania komputerowego, a nie na nielegalnym na
    czarno sprzataniu i na dodatek korzystaniu z posrednictwa innych
    Polakow, bo jezyka nie znalam.

    mam znajomego, ktory pracuje jako trucker. Jak raz nielegalnie, ale z
    kolei on jezyk zna, zawodowe prawo jazdy ma, swoj fach zna.
    Tez go nie ponizaja...

    nastepny znajomy: programista. wjechal do USA na wize HB1, pracuje
    legalnie, dostaje tyle samo co koledzy amerykanie na podobnym
    stanowisku. Nikt go nie poniza, no ale on zna jezyk i dobry jest w
    tym, co robi.

    Ba, malo tego. Poniewaz wjechal do USA 2 tygodnie temu i nie mial
    gdzie mieszkac, wiec narazie mieszka w domu swojego szefa (poki ten
    nie wroci z wakacji), uzywa jego samochodu za darmo, ino wlewa
    benzyne. samochod stary, ale jezdzi.

    I tak dalej. Moglabym wymienic jeszcze ze 30 osob, ktore znam, a
    ktorym w USA sie wiedzie dosc dobrze. Laczy ich wszstkich jedno: znaja
    jezyk, maja konkretny zawod, sa dobrzy w tym co robia.

    Ty zdaje sie dysponujesz doswiadczeniami wyniesionymi z polskich
    dzielnic Chicago czy NYC, gdzie faktycznie sytuacja nieciekawie sie
    przedstawia, a Polacy tam ladujacy najczesciej wlasnie nie znaja ani
    jezyka, ani nie maja pozwolenia na prace, ani nic specjalnego nie
    umieja robic.
    Dla takich rzeczywiscie zycie w USA ciezkie jest, sa na podobnym
    poziomie jak nielegalni emigranci latynoscy i zasuwaja fizycznie, byle
    miec na papu.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net