PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo szanownych pracodawców › Re: Do szanownych pracodawców
  • Data: 2003-08-12 06:11:07
    Temat: Re: Do szanownych pracodawców
    Od: piotrr <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bAnan wrote:

    > zaliczasz vat od faktury jako *swoje* zarobione pieniadze i wrzucasz do
    > jednego wora z podatkiem dochodowym? bardzo ciekawe... ;-)

    No chyba nie do końca :) napisał tylko że płaci wysokie podatki a zmojej
    marnej wiedzy o ekonomii i finansach wynika że VAT podatkiem jest.
    Oczywiście pominął jeszcze całą furę różnego rodzaju podatków pośrednich
    i innych danin które czy mu się podoba czy nie - płaci.
    VAT to nie są "nasze" zarobione pieniądze. ta konstrukcja jest na tyle
    śmieszna, że dla mnie VAT jest umiarkowanie przezroczysty - gdzieś go
    płacę i gdzieś go odliczam :) przynajmniej dopóki nie pójdę po chleb do
    sklepu :(
    Możeby tak powiedzieć wprost że podatki w Polsce są wysokie natomiast
    być może nie chodzi tu wcale o tak ekscytujący podatek dochodowy.

    A swoją drogą może ktoś kompetentny, tzn. mieszkający za granicą,
    zarabiający tam i tam płacący podatki podzieliłby się wiarygodną
    informacją jak to w innych krajach jest...

    /p