PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo szanownych pracodawców › Re: Re: Do szanownych pracodawców
  • Data: 2003-08-11 20:56:39
    Temat: Re: Re: Do szanownych pracodawców
    Od: "bAnan" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nina M. Miller wrote:
    > "bAnan" <n...@n...pl> writes:
    > podaj przyklady.

    tak jak napisalem, slyszalem takie opinie, nie weryfikowalem ich

    > a co do informatykow - w USA jest ich w tej chwili bezrobotnych
    > ok. miliona, to myslisz, ze ceny za ich prace nie poslzy w dol? i nie
    > dotyczy to wylacznie Polakow, bynajmiej.

    to wlasnie potwierdza moje informacje

    > poza tym konkretna placa zalezy od tego, co, kto, gdzie i jak dobry
    > jest.

    czyli tak jak wszedzie, choc ze swojej strony dodalbym jeszcze jeden lub dwa
    argumenty

    > powiedzenie "informatyk z doswiadczeniem" wlasciwie nic nie znaczy.

    no to moze konkretnie:
    znajomy:
    - absolwent '01 PWr,
    - CCNA,
    - kilkuletnie doswiadczenie w administracji srodowisk unixowych oraz
    NT+netware w przedsiebiorstwach panstwowych i firmach prywatnych
    - programowanie SQL, Perl, C/C++, Java/JavaScript, VB/VBs i kto wie co
    jeszcze (na pewno programowanie ukladow scalonych w asm) poparte
    doswiadczeniem w wykonywanej pracy
    - prawie rok jako vice programista odpowiedzialny za projekt (na sieciach
    juz sie nie dalo dobrze zarobic) w pewnej firmie w USA
    I tu wlasnie zaczely sie schody - projekt zostal ukonczony, znajomemu
    natomiast podziekowano za dalsza wspolprace. Nikt mu oczywiscie nie
    gwarantowal pracy za stala stawke, teraz jednak afaik pracuje za cos circa
    about 2k$ na miesiac w niezbyt przyjemnej atmosferze - pytanie, czy watro?
    IMHO *nie*

    Osobiscie nie rozumiem, jak tak niepewna oferta mogla zachecic go do
    rezygnaci z owczesnych prac w PL i wyjazd do USA. Faktem jest, ze wrocic na
    poprzednie stanowiska nie moze, nad czym niestety ubolewa :(

    Powyzsze jedynie jako przyklad, ze w USA z imho niezlymi kwalifikacjami
    rowniez nie nalezy liczyc na nie wiadomo co.

    > i wreszcie: jest prawo, wedle ktorego pracodawca, co zatrudnia na wize
    > HB1 nie moze zaplacic cudzoziemcowi mniej, niz tubylcowi na
    > analogicznym stanowisku.

    jezeli ktos jedzie pracowac po maturze w lunaparku, to rzeczywiscie takie
    ustawodawstwo chroni jego interesy, w przypadku jw. niestety nie koniecznie

    --
    pozdro, bAnan