PracaGrupypl.praca.dyskusjezakaz pracy oraz zakaz konkurencjiRe: Pytanie uzupelniajace: zakaz pracy oraz zakaz konkurencji
  • Data: 2006-09-16 20:34:56
    Temat: Re: Pytanie uzupelniajace: zakaz pracy oraz zakaz konkurencji
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:1158359127.478912.84900@b28g2000cwb.googlegroup
    s.com
    q...@g...com <q...@g...com> pisze:

    > Moja zona, kobieta tylez dobra co naiwna, podpisala umowe o dzielo ze
    > szkola jezykowa (jest nauczycielka). Pomijam tu watpliwosc, czy umowa o
    > dzielo jest odpowiednia forma umowy w takiej sytuacji. Niepokoi mnie
    > nastomiast zawarty w umowie zapis, ze przez 12 miesiecy po zakonczeniu
    > dziela ma nie prowadzic dzialalnosci konkurencyjnej wobec szkoly, czyli
    > nie uczyc i nie tlumaczyc, co w zasadzie odbiera jej mozliwosc pracy.
    > Zapis obwarowany jest sankcja odszkodowania na rzecz pracodawcy w
    > kwocie 5-cyfrowej. Nie ma mowy o odszkodowaniu dla pracobiorcy.
    To nie naiwność, to ma zupełnie inną nazwę...

    > W przypadku umowy o prace byloby dla mnie jasne, ze taki zapis jest
    > nonsensem. Zona jako nauczycielka nie ma dostepu do zadnych tajnych
    > informacji (bo znajomosc jezyka nie jest takowa), a tak ostre
    > potraktowanie sprawy praktycznie odbiera jej gwarantowane prawo do
    > pracy. Natomiast w przypadku umowy o dzielo nie mam pojecia jak to
    > potraktowac:
    > - olac i uznac ze to bezprawny zapis, ktory nie ma prawa podlegac
    > egzekucji;
    Ja bym się za bardzo nie martwił.
    Zleceniodawca roszczenia z tytułu tego zapisu może dochodzić tylko w
    postępowaniu cywilnym, a w takowym to na nim ciąży obowiązek wykazania i
    udowodnienia zasadności roszczenia w ogóle, jak i jego wysokości.
    Z kolei druga strona może przed sądem pracy wykazać faktyczne istnienie
    okoliczności zatrudnienia zawartych w art. 22 §1^1 KP oraz naruszenie zapisu
    art. 22 §1^2 KP. A wówczas zleceniodawcy zapewne rura zmięknie dość
    szybko...

    Jotte