PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca tymczasowa-chorobowe-zas.macierzyńskiRe: Praca tymczasowa-chorobowe-zas.macierzyński
    From: chasm <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca tymczasowa-chorobowe-zas.macierzyński
    Date: Tue, 06 Nov 2007 08:46:37 +0100

    On Tue, 6 Nov 2007 00:08:02 +0100, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >W wiadomości news:1k4vi3dp7lotpla6dp9mf9jmm3n8oengeq@4ax.com chasm

    >Normalnie.
    >Twój "plan" wygląda, zdaje się tak:
    >- żonie wygasa umowa o pracę z końcem listopada więc zanim wygaśnie
    >rozpoczyna urlop macierzyński przed rozwiązaniem (3 miesiące?!) w wymiarze,
    >którego pracodawca nie może jej nie udzielić (co najmniej 2 tyg.),
    >- juz jako bezrobotna rodzi w lutym, a ponieważ rozpoczęła urlop jako
    >uprawniona pracownica, kontynuuje go po porodzie, co miałoby skutkować
    >wypłacaniem wynagrodzenia jak za pracowniczy urlop macierzyński przez pełny
> [...]

    Nie do końca bo 2 msc, ale to jest w tych rozważaniach pomijalne i nie
    ja sobie umyśliłem tylko jedna z pracownic zus coś takiego
    zasugerowała, ja doczytałem na necie i teraz tutaj o tym piszę.

    >Twoja żona nie ma "normalnej" umowy o pracę. Dotyczą jej inne przepisy.
    >Pozostaje kwestia jak wygląda umowa z agencja pracy tymczasowej i czy jest
    >ona zgodna z ustawą.

    >To kwestia rozumienia czytanego tekstu (sztuka wielu sprawiająca trudność) -
    >skoro umowa (o pracę) ulega przedłużeniu (a tak jest), to nie bezrobotnej,
    >ma umowę i jest zatrudniona, czy to tak trudno zrozumieć?

    Teraz Ty nie rozumiesz sam siebie, umowa jest przedłużana _DO CZASU_
    porodu, dalej nie jest zatrudniona, wnioski wyciągnij sam.

> [...]
    >Ale decydując się na dziecko należy posiadać źródła finansowania pozwalające
    >na pokrycie bieżących potrzeb na przyzwoitym poziomie oraz rezerwy
    >zapewniające utrzymanie choćby zbliżonego poziomu przez co najmniej kilka-
    >kilkanaście miesięcy w przypadku utraty źródła dochodów. Trzeba też wziąć
    >pod uwagę, że czasem planuje się dziecko, a wychodzą dzieci.
    >Dlaczego _przed_ przystąpieniem do realizacji planów prokreacyjnych nie
    >sprawdziłeś jakie świadczenia mogą w istniejącej sytuacji przysługiwać?
    >Przecież to istotna sprawa. Czemu robisz to dopiero teraz?

    Typowe współczesne podejście... Większość z nas realizując Twój plan
    poczynała by dziecko mając koło 35-45 lat. Jeśli uważasz, że to nie za
    późno to idąc Twoim tokiem rozumowania i wszystko tak ładnie planując
    z wyprzedzeniem i wszystko przewidując nie uważasz, że ciąża kobiety
    mającej koło 40 lat jest bardziej zagrożona od ciąży kobiety w wieku
    do 30 lat? Ewentualne komplikacje i pochłonięte środki finansowe w
    takim wypadku nie zaburzają Twojego planu - skoro sprowadzasz
    macierzyństwo tylko na płaszczyznę materialną?...

    To jest w ogóle OT, nie chcę więcej marnować czasu na taką rozmowę.
    Podobnie zwrócenie przez Ciebie uwagi na chociaż/chociarz...
    Wiesz, po tych kilku wypowiedziach można by zacząć tworzyć Twój profil
    psychologiczny i uwierz mi, nie byłby kolorowy.

    >Poza tym jestem samcem, nie samicą.

    Faceci też bywają przecież zgorzkniali.

    Kończę wymianę postów z Tobą, nie ma sensu,
    Pytałem o pewną kwestię, Twoje posty nic nie wnoszą poza dodatkowym
    przesyłen pakietów.

    --
    chasm-Rafał