PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca tymczasowa-chorobowe-zas.macierzyńskiRe: Praca tymczasowa-ch orobowe-zas.mac ierz yński
  • Data: 2007-11-06 07:39:55
    Temat: Re: Praca tymczasowa-ch orobowe-zas.mac ierz yński
    Od: Kira <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: sz [Tue, 06 Nov 2007 00:54:53 +0100]:

    > kapitalizm nie ma tu nic do rzeczy, natomiast na wolnym rynku kobieta ta
    > mialaby zapewne taka sama umowe jak maz, bo niby czemu nie

    A niby czemu tak? Wolny rynek charakteryzuje się też swobodą
    zawierania umów - możesz sobie podpisać jaką tylko chcesz. Ale
    możesz też NIE podpisać takiej, jakiej nie chcesz. Tutaj jak
    rozumiem podpisać chciała, tak? No to nie łapię, w czym problem?

    > i tak jak
    > maz za okres w ktorym nie pracuje (nie wazne czy z powodu ciazy czy
    > ciezkiego kaca) nie otrzymywalaby pensji.

    Na chorobowym też się dostaje pieniądze. Różnica jest tylko
    w stawce - ciąża i bodajże gruźlica są "uprzywilejowane".

    Inna sprawa, że ciąża jako taka chorobą nie jest - o czym spora
    ilość pań szybciutko zapomina jak tylko zaciąży.

    > natomiast w ustroju ni to rynkowym ni to socjalistycznym gdzie
    > pracodawca ponosi czesciowe ryzyko kobieta musi miec gorzej - tak to juz
    > sobie postanowil ustawodawca i nic na to nie poradzimy...

    A tu masz rację - im więcej przywilejów przyklepanych prawnie,
    tym mniej chętnie się uprzywilejowanego zatrudnia. Tyle, że jest
    dość specyficzne podejście w narodzie: przepisy są be bo mam
    problem ze znalezieniem pracy; ale przepisy są świetne jak już
    mam pracę, wtedy korzystam do ostatniego grosza ;)

    Dlatego m.in. nie ma parcia społecznego na zmianę tych przepisów
    - a nawet wprost przeciwnie, bo cały czas idzie w stronę jednak
    zwiększania przywilejów. A tu nie ma że pół ciasteczka, albo-albo.

    Kira

    --
    | ' /| |_ http://www.Cyber-Girl.NET ~ GG 1565217 |