PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca tymczasowa-chorobowe-zas.macierzyńskiRe: Praca tymczasowa-ch orobowe-zas.mac ierz yński
  • Data: 2007-11-06 08:55:34
    Temat: Re: Praca tymczasowa-ch orobowe-zas.mac ierz yński
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kira pisze:
    > Re to: Liwiusz [Tue, 06 Nov 2007 09:33:43 +0100]:

    > Zgadza się, jednak to nadal agencja "wynajmuje" ją do tej pracy.

    > Tu nie ma umowy o pracę, nie zauważyłeś?

    Nie, nie zauważyłem. Mamy przecież umowę o pracę tymczasową, do
    której stosuje się też przepisy kodeksu pracy. Umowa taka różni się od
    normalnej umowy o pracę tylko w zakresie regulowanym przez ustawę o
    pracownikach tymczasowych. W ustawie takiej nie ma wzmianki, że zasiłek
    chorobowy należy się po 180 dniach ubezpieczenia. Tak więc jeśli
    gdziekolwiek jest napisane, że coś należy się osobie zatrudnionej na
    podstawie umowy o pracę, to należy się również osobie zatrudnionej na
    podstawie umowy o pracę tymczasową, chyba że ustawa o pracownikach
    tymczasowych ogranicza to prawo.

    > Znaczy mam na myśli, że rozważanie stanu aktualnego nie ma sensu,
    > bo zatrudnienie tymczasowe zaraz się skończy. I z tego co widzę,
    > oboje zakładają, że przedłużenia nie będzie. Więc dyskusja, co się
    > będzie przy umowie o pracę należeć - jest bezprzedmiotowa.

    > Natomiast ponieważ umowa się zaraz rozwiąże, to chyba logiczne,
    > że w momencie porodu z tytułu tej konkretnej umowy nie będzie
    > kompletnie NIC przysługiwało?

    Przecież było powiedziane, że urlop macierzyński można wykorzystać 2
    tygodnie przed porodem, więc jeszcze podczas trwania umowy o pracę.

    > Zgadza się, "przynajmniej powinny". Dlatego sugeruję sprawdzić.
    > Chociaż uczciwie przyznaję, że nie wiem, czy jeśli to pracodawca
    > składek nie opłaci - to pracownik jest traktowany jako objęty czy
    > nie objęty ubezpieczeniem...?

    IMHO powinien być traktowany jak objęty. Przecież ZUS ma roszczenie do
    pracodawcy o zapłatę składek, w końcu je wyegzekwuje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz