PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca tymczasowa-chorobowe-zas.macierzyńskiRe: Praca tymczasowa-ch orobowe-zas.macierz yński
  • Data: 2007-11-06 08:08:35
    Temat: Re: Praca tymczasowa-ch orobowe-zas.macierz yński
    Od: Kira <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: chasm [Tue, 06 Nov 2007 08:26:57 +0100]:

    > Może jeszcze inaczej ku wyjaśnieniu - nie kombinujemy, tylko nie do
    > końca wiem co możemy zrobić, a pracownice zus i inspekcji pracy do
    > której zus odsyłał nie do końca same wiedziały, albo nie chciały
    > powiedzieć.... Pytam, bo może ktoś tutaj miał taki przypadek, przecież
    > nie jesteśmy wyjątkiem.

    Umowa o pracę tymczasową likwiduje w zasadzie tylko przywilej
    przedłużenia jej "z automatu" do dnia porodu. Reszta uprawnień
    zostaje zachowana, z zastrzeżeniem, że Twoja żona de facto nie
    pracuje tam, gdzie pracuje, tylko pracuje dla agencji pracy
    tymczasowej.

    Zgaduję, że chodzi Ci przede wszystkim o zasiłek macierzyński?
    No to on jest niezależny od formy umowy, tylko od opłacania składki
    na ubezpieczenie chorobowe. Czyli niezależnie od tego, w jakiej
    formie żona będzie pracować - jeśli przed porodem będzie miała te
    składki odprowadzane, to zasiłek dostanie. Z tym, że na pewno już
    nie z obecnej umowy, bo ta się rozwiąże w terminie, w jakim to
    ustalono, i finito.

    Z zasiłkiem chorobowym jest podobnie - tzn. może z niego skorzystać
    na zasadach ogólnych, też pod warunkiem wcześniejszego opłacania tej
    składki. Z tym, że tu jest 180 dni karencji - przez pół roku składki
    muszą być regularnie opłacane dla zachowania ciągłości ubezpieczenia.
    Po 180 dniach ciągłego ubezpieczenia nabywa prawa do zasiłku.

    Natomiast urlop macierzyński, urlop wychowawczy - dotyczą wyłącznie
    osób zatrudnionych na umowę o pracę i tutaj się nie stosują.

    Sprawdź, jak jest ze składkami. Jeśli nie są opłacane, to mówi się
    trudno - albo żona znajduje sobie na pozostałe kilka miesięcy inne
    zajęcie i zaczyna opłacać składki, albo uprawnień nie ma i tyle.

    Dlatego właśnie dziwi mnie cholernie, że sobie tego nie
    sprawdziliście wcześniej.

    Kira

    --
    | ' /| |_ http://www.Cyber-Girl.NET ~ GG 1565217 |