PracaGrupypl.praca.dyskusjeNowy serwis Pracodawcy.InfoRe: Nowy serwis Pracodawcy.Info
  • Data: 2008-06-12 11:22:15
    Temat: Re: Nowy serwis Pracodawcy.Info
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    "andreas" <a...@y...com> wrote in message
    news:g2qg3i$jgl$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze musiałby być prawny obowiązek wpisywania opinni o pracodawcy,
    > aby taka lista zawierała ilość wpisów zachęcających do zajrzenia tam.

    Tia. To juz co najmniej trzecia czy czwarta tego typu inicjatywa, ktora ktos
    reklamuje na ppd w ciagu ostatnich ~2 lat i zadna sie nie rozwinela. Ludzie
    sie boja - identyfikacji (zwlaszcza w przypadku mniejszych firm, gdzie z
    tresci takiej opinii mozna latwo wywnioskowac stanowisko czy zgadnac, ktora
    z trzech mozliwych osob to byla) i przyczepienia sie do nich negatywnej
    opinii kogos, kto publicznie krytykuje bylych (lub obecnych) pracodawcow, co
    moze byc zniechecajace dla kolejnych - nie wiem, na ile to uzasadniona
    obawa, bo przedsiebiorcy maja z reguly lepsze rzeczy do roboty niz
    wymienianie sie "czarnymi listami", ale ludzie sie boja. Pod wlasnym
    nazwiskiem raczej nie napisza negatywnej opinii, a to powoduje wspomniany
    problem z wiarygodnoscia i mozliwosci akcji typu "szkalowanie konkurencji".

    Cos, co by bylo lepsze, ale wymagaloby wspolpracy sądow, to publikacja
    online, z darmowym lub tanim dostepem, wszystkich wyrokow sądów pracy z
    wyszukiwaniem po firmie lub pracowniku, ewentualnie nazwisku
    wlasciciela/czlonka zarzadu. O ile takie sprawy jak zla atmosfera itp. sa
    subiektywne i moze byc to problem z czlowiekiem, a nie z firma, to sprawy
    trafiajace do sądu sa powazne, a ich wyniki wiarygodne. Taka rzeczywista (=z
    latwym, powszechnym dostepem) jawnosc wyrokow sądow i kar nalozonych przez
    instytucje panstwowe juz gdzieniegdzie funkcjonuje. W Polsce jest
    teoretyczna, tzn. gdzies tam zapisana, ale w praktyce dostep wymaga
    posiadania szczegolowych danych i nalazenia sie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl