PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny? › Re: Nieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny?
    From: p...@o...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny?
    Date: Wed, 28 May 2008 00:27:37 -0700 (PDT)

    > Ale były te niższe składki czy nie? Bo to, że dostaje się więcej (nawet
    > dużo) niż na umowie o przestępstwie jeszcze nie świadczy. Jest w końcu
    > coś takiego jak premia uznaniowa :-)

    Przykladowo na umowie 1200 zl, do reki 2800.

    A odnosnie kolegów, ktorzy nazywaja oszustem pracownikow. Zadalem
    pytanie po to, aby dowiedziec sie stanu prawnego w takiej sytuacji a
    nie otrzymac ocene moralna. Drodzy panowie, na swiecie nic nie jest
    czarne i biale, gwarantuje ze pracownicy w tej formie nie ida na
    ten uklad z przyjemnosci ale z przymusu. Pracodawca zawsze stwierdzal
    ze nie stac go na placenie oficjalne wyzszych skladek i juz. Tak, wiem
    ze zaraz powiecie ze nie ma przymusu pracy w tej firmie, ale teoria
    teoria a zycie zyciem. Dlatego prosze o rzetelne informacje co w
    takiej sytuacji robic, bo napiecie nerwowe w firmie rosnie, pensje
    nawet te nieoficjalnie podwyzszone nie rosna proporcjonalnie do
    podwyzek cen, frustracja coraz wieksza. Prawdopodobnie za jakis czas
    zacznie sie odchodzenie z tej firmy, ale tym bardziej ponawiam pytanie
    - czy nawet przy odejsciu lepiej ze wzgledu na dobro samego pracownika
    sytuacje zostawic tak jak jest, czy jednak w formie "zemsty" czy
    ogolnie pojetej sprawiedliwosci za takie traktowanie podac sprawe do
    Sadu Pracy? Bo jesli nic z tym sie nie zrobi to taka procedura bedzie
    trwala na wieki wiekow. Ale rzeczywiscie nie mialoby to sensu jesli
    sami pracownicy obecni lub byli mieliby z tego powodu miec klopoty.