PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny? › Re: Nieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny?
  • Data: 2008-05-28 10:28:41
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Frutel pisze:

    > Z działalności firmy w której pracuję wiem, że pracodawcę stać
    > spokojnie na to żeby zarejestrować mnie na tyle ile dostaję do ręki, a
    > tylko jego pazerność: 2800 zł netto to 3966 zł brutto i to jest
    > prawidłowa wartość która powinna widnieć na liście płac. Nie
    > interesuje mnie koszt pracodawcy "na lewo", bo skoro płaci mi na rękę
    > 2800 zł to znaczy że moja praca jest tyle warta i nie bardzo mnie
    > obchodzą jego nieuczciwe oszczędności

    Więc się zdecyduj: skoro Twoja praca jest warta 2800zł, to dlaczego
    wymagasz, aby pracodawca wydawał na nią prawie 4000zł? Jeśli jest warta
    2800zł, to po odjęciu kosztów podatków i ZUSów możesz z tego dostać
    1700zł na rękę.

    A jeśli twierdzisz, że pracodawca jest w stanie dać Ci 4000zł, z
    czego na koncie zobaczysz 2800zł, to nie lepiej byłoby dla Ciebie mieć
    4000zł na koncie i o emeryturę martwić się samemu? Czy mając 4000zł na
    lewo czułbyś się poszkodowany i wolałbyś mieć 2800zł na rękę i
    odprowadzane składki?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz