PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny? › Re: Nieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny?
  • Data: 2008-05-28 12:31:26
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny?
    Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > "kilka lat wyplacal do reki sume, ktora byla bez
    > porownania wyzsza od sumy na umowie"
    >
    > OK. Możesz też argumentować, że dodatkowych pieniędzy (i to "bez
    > porównania więcej") nie traktujesz jako korzyści. Bardzo wiarygodne
    > i przekonujące.

    Macieju! Wybacz, ale troszke nadinterpretujesz (powiedzialbym ze
    wpadasz w ton wypowiedzi owego pracodawcy, ktory widzi wszystko tylko
    na jeden, korzystny dla siebie sposob). To nie pracodawca wyplaca
    wiecej niz jest na umowie, tylko odwrotnie: daje na umowie mniej, niz
    powinien dawac oficjalnie. Nie dostrzegasz roznicy? Krotko i na temat:
    pracownicy robieni sa w konia, a jedyne co moga w tej sytuacji zrobic
    to odejsc z firmy. A nie jest to niestety banalne i proste. A ich
    "przyzwolenie" jest wymuszone sytuacja na rynku, materialna, osobista
    i tak dalej, nie pora aby teraz to omawiac bo naprawde to nie jest
    meritum. Z odleglosci latwo powiedziec "odejdz z firmy i znajdz lepsza
    oferte", ale znam przynajmniej kilka przypadkow z bliskiego otoczenia
    gdzie ludzie nie potrafia lub boja sie podjac taka decyzje. Swiat nie
    jest czarno-bialy.

    Podsumowujac watek, czy mam dobre wrazenie ze taki pracodawca, ktory
    akceptuje tylko taka wlasnie forme zatrudnienia czyli na fikcyjna,
    nizsza umowe (aby mniej placic Panstwu) jest wlasciwie bezkarny? Bo
    jego pracownicy maja zwiazane rece odpowiedzialnoscia za
    uczestniczenie w przestepstwie skarbowym, wiec nie pojda ze skarga,
    nawet anonimowa?