PracaGrupypl.praca.dyskusjeMój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować.... › Re: Mój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować....
  • Data: 2005-09-04 22:50:53
    Temat: Re: Mój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować....
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Roznica jest czysto papierkologiczna. Znacznie szybciej i latwiej
    > jest sie porozliczac z fakturowania, niz obrabiac umowy o dzielo.
    > Wyjsciem moze byc przefakturowanie sie przez jakas firme, kogos
    > znajomego, komu nie zrobi to wiekszej roznicy -- np. wystawia
    > fakture na usluge, a potem wyprowadzi pieniadze z firmy poprzez
    > podpisanie odpowiedniej umowy z Toba. Tylko wtedy jednak czesc
    > tych pieniedzy 'ginie' po drodze w urzedach.

    No dobrze, Kiro.
    Ale jaka to jest różnica dla osoby dyrektora, z którym (którą)
    rozmawiam, gdzie nie będzie bawił(a) się w papierki osobiście?
    Przecież i tak będzie to robić jakaś księgowa. A ja już proponowałam,
    że przedstawię im gotowe pity - tylko podpisać.

    To jest tak, jak niektórzy zlecający chcą faktury, bo chcą sobie odliczyć
    VAT, a nie chcą umowy o dzieło. Przecież, jeśli miałabym firmę, to
    doliczyłabym do moich dochodów i kosztów jeszcze i ten VAT, a więc
    cena wzrośnie (choćby z tego względu, że koszty prowadzenia firmy są
    większe).
    A jeśli chodzi o odpowiedzialność, to tak samo, jak firmę za niewykonanie
    zlecenia, tak samo i mnie mogą skarżyć, bo umowa o dzieło jest umową
    cywilno-prawną, podlegającą pod KC.

    --
    Koziorozec