PracaGrupypl.praca.dyskusjeMój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować.... › Re: Mój ojciec osobš niepełnosprawnš w polsce, chcšcy pracować....
  • Data: 2005-09-06 08:15:51
    Temat: Re: Mój ojciec osobš niepełnosprawnš w polsce, chcšcy pracować....
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał(a):

    > ... to ja sądzę że sobie ze mnie jaja robi. Podobnie
    > jak ktoś mi mówi, że w służbie cywilnej ludziom z wykształceniem
    > średnim etatów nie oferują.

    A ja sądzę, że ktoś sobie robi jaja mówiąc, że wszyscy wszędzie mogą
    pracować, jest dużo możliwości, praca niemalże leży i nikomu się nie chce
    po nia schylić.

    Jak ktoś ma pracę, to ma złudzenie, że tak jest.
    Ja do 2000-go też myślałem, że wystarczy mi 2-3 miesiące żeby znaleźć
    pracodawcę, bo w 1992-gim szukałem 2-3 dni.

    Jak Polska długa i szeroka w ogłoszeniach są wołania o sprzedawców,
    telemarketerów, przedstawicieli handlowych, doradców klienta, itp.
    a także o murarzy, tynkarzy, elektryków, do "agencji towarzyskich" itd.

    Przyjmiesz do pracy
    - na telemarketera z wadą wymowy?
    - na sprzedawcę takiego, którego facjata będzie odstraszać klientów?
    - na doradcę klienta, który całym sobą pokazuje, że oferowany produkt
    to drogi szajs?
    - na elektryka, który boi się prądu?
    - na murarza z lękiem wysokości?
    - na przedstawiciela handlowego takiego, kto ma wypisane na twarzy, że
    jak stanie w kolejce, to za nim już nikt nie stanie?
    - garbatą do agencji towarzyskiej?
    - łysego do reklamy środka na porost włosów.

    Zapewne nie.

    Dla takich bezrobotnych jedynym wyjściem jest etat, ale sądząc po ogłoszeniach
    ilość etatów się kurczy, lub rozchodzą się w tzw. "drugim obiegu".
    Do tego drugiego obiegu należy właśnie przede wszystkim m.in. służba cywilna.
    Takie inne budżetówki szukają tylko z wyższym, bo średników mają na kopy
    i pęczki w nadmiarze.

    Marek