eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeMentalność polskiego pracodawcy...Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!at
    lantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Kriegspiel" <v...@k...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
    Date: Mon, 5 May 2003 00:52:39 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <b945rp$b2n$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <b7cbvq$hq2$1@news.telbank.pl> <b8n3ct$9pj$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <b8nq4c$lgp$1@news.onet.pl> <b8pn02$h6n$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <b8tv66$nhi$1@news.onet.pl> <b92qq5$2il$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <m...@p...ninka.net>
    NNTP-Posting-Host: ps2.warszawa.sdi.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1052089023 11351 213.76.254.2 (4 May 2003 22:57:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 4 May 2003 22:57:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:79220
    [ ukryj nagłówki ]

    Nina M. Miller wrote:
    > "Kriegspiel" <v...@k...com> writes:
    >
    > [...]
    >
    >> Czy słyszałem? To, co powyżej opisujesz, jest zmorą wielu firm -
    >> nazywa się to "dylematem dobrze czy tanio". Napotykam wiele firm,
    >> które w tens posób podchodzą do rzeczywistości. Otrzymuję często
    >> takie odpowiedzi: "No tak, to nam się nie udało, ale Pan chciał
    >> dobrą cenę, za drożej będzie lepiej". To ja się pytam - albo ktoś
    >> umie coś robić albo nie. Jeżeli ktoś za x zł coś robi na odpierdol
    >> ale za y zł zrobi dobrze, to według mnie trzeba go pogonić.
    >
    > piekne uogolnienie, niestety nie bardzo proawdziwe. jest cala fura
    > zawodow, w ktorych zrobic dobrze znaczy poswiecic na to wiecej czasu.
    >
    > ot chociazby grafik (przewalenie ilus-tam setek zdjec mozna zrobic
    > automatycznie i bedzie szybko a mozna zrobic kazde odddzielnie recznie
    > i efekt bedzie LEPSZY), jakikolwiek
    > designer... programista...dziennikarz.... autor tekstow...
    >
    > koncowy produkt (komercyjny) to jest zawsze efekt kompromisu miedzy
    > jakoscia, terminem i cena.
    >
    > jak ktos wymaga jakosci to musi sie pogodzic z wyzsza cena i dluzszym
    > terminem, bo tyle to realnie kosztuje w czasie, zerobienie czegos
    > taiego. jak chce tanio i szybko - cudowo nie ma, z czegos trzeba
    > zrezygnowac.
    > i nie ma tu nic do rzeczy czy sie ktos leni czy nie.

    Odniosłem wrażenie, że powyższe, to przekonywanie przekonanego. Napisałem
    swoją wypowiedź zupełnie w innym kontekście.
    Chodziło mi o to, że są ludzie, którzy wyraźnie mówią, że za "jakoś tam"
    biorą tyle a za "jakość" tyle. Wolałbym, aby mówili, że "jakoś tam" wogóle
    nie robią. Bo jeżeli przy "jakości" im nie wyjdzie, można odnieść wrażenie,
    że próbują kogoś zrobić w konia. I nie ma to nic do rzeczy z kompromisami,
    októrych tak wykwintnie piszesz. A dziennikarze są w ogromnej większości
    kompletnie nie przygotowani do pracy.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Robert Gołębiewski
    tłumaczenia, DTP i druk
    www.2a.pl/~herodot


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1