PracaGrupypl.praca.dyskusjeLewe listy › Re: Lewe listy
  • Data: 2006-12-20 11:15:43
    Temat: Re: Lewe listy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrneoi56f.oi3.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > No to żyjemy w zupełnie różnych systemach, i chciałem ci twojego
    > pogratulować.
    Nie ma czego.

    > Bo w tym, w którym ja żyję jest tak, że jak do Warszawy pojedzie
    > wycieczka górników, to oni dostaną odprawy, emerytury, dopłaty i inne
    > cuda kosztem ludzi, którzy górnikami nie są i do Warszawy nie przyjadą.
    > Bycie górnikiem ogranicza się w tym przypadku do mania kilofa i dostępu
    > do materiałów wybuchowych.
    Twój system jest widocznie po prostu bardzo mały i stanowi tylko maleńką
    część dużej całości. W nim wydarzeniem determinującym całokształt jest
    demonstracja stosunkowo niewielkiej grupy zawodowej efektownie okraszona
    potencjalną możliwością wystąpienia zamieszek (o czym zresztą także w tym
    wątku pisałem). To tak, jakby niezadowolony właściciel telewizora, który sie
    właśnie zepsuł stwierdził, że cały przemysł elektroniczny jest do dupy.
    Błąd perspektywy, duży obraz oglądać należy z daleka, a nie sądzić po
    nienajszczęśliwszym pociągnięciu pędzla gdzieś w rogu.

    > Drugą cywilizowaną grupą mającą wpływ na stanowienie prawa jest grupa
    > trzymająca kasę, za którą to kasę można spowodować, że wybrany
    > wiekszością głosów reprezentant jest w stanie płynnie i bez zająknięcia
    > zmienić swój światopogląd o 180 stopni względem tego, co zapewniło mu tę
    > większość głosów.
    Fakt. Jak pisałem - system nie jest wolny od wad.
    Nad lepszym ludzkość pracuje... ;)

    > Dodatkowo sformuowanie 'wybieralnych większością głosów reprezentacji'
    > jest nieprawdziwe.
    > Powinno być 'wybieralnych proporcjonalną większością głosów
    > reprezentacji', gdyż wiem, że w systemie, w którym żyję obowiązuje
    > proporcjonalny rozdział głosów, a przypuszczam, że w twoim także.
    Sformułowanie jest prawidłowe.

    > I to powoduje, że niestety nie mozna wziąć, pokazać palcem
    > przedstawiciela i powiedzieć 'ty chuju, głosowałem na ciebie a ty
    > wykonujesz zwrot o 180 stopni', coś takiego jest teraz aplikowalne dla
    > przedstawicieli en masse.
    Cóż, byłoby to niezłe, szczególnie jeśli poza osobistą satysfakcją rodziłoby
    jakieś istotne konsekwencje. Obawiam się jednak, że w takim przypadku
    musiałbyś najpierw udowodnić, że na niego głosowałeś.
    Póki co system działa tak, że rację ma większość, nawet jak nie ma racji.
    Ale - coś za coś.

    > Ładny chwyt, tylko jedno z drugim nie ma wiele wspólnego.
    Ma, ma, zapewniam, że ma, trzeba tylko dobrze popatrzeć... ;)

    > A jakby porównać kraje względem wzrostu gospodarczego i obecności bądź
    > nie płacy minimalnej to dalej byłoby tak demagogicznie wygodnie?
    Demagogia to tylko wyświechtany pseudoargument używany z braku jakiegoś
    sensownego.
    Różne kraje znajduja się w różnych fazach rozwoju, odbywa się on w
    rozmaitych okolicznościach (w tym geopolitycznych, a także uwarunkowanych
    historycznie i kulturowo). Procesy te odbywają się w perspektywie czasowej
    mierzonej co najmniej dziesięcioleciami.
    Nietrafne porównania prowadzą zazwyczaj do błędnych wniosków.

    > Czy byłoby tak ja z podatkiem liniowym?
    To znaczy?

    Jotte