PracaGrupypl.praca.dyskusjeLewe listy › Re: Lewe listy
  • Data: 2006-12-20 10:14:11
    Temat: Re: Lewe listy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ematm1$5fd$1@news.onet.pl grom@x
    <gromax@_usun_to_.interia.pl> pisze:

    > chyba zaczynam rozumieć twoją frustrację. Usiłujesz wmówić innym zeby sie
    > uczyli od ciebie, a ty im nic nie chcesz dawać poza kijem i marchewką?
    > Dość specyficzny sposób wyżywania się na zewnętrznym świecie za swoje
    > niepowodzenia.

    Oglądałem kiedyś film pt. "7 wspaniałych". Tam był taki młody gówniarz, co
    strasznie pogardzał chłopami. Potem wyszło, że sam był chłopem, tylko bardzo
    go to uwierało.
    Jak mu to przetłumaczono - ozdrowiał.
    Nie wiem i nie dowiem się na ile Bylejaki jakiego "widzimy" na grupie jest
    postacią rzeczywistą zakładam więc naiwnie, że w 100%.
    Nawet biorąc pod uwagę możliwy (a nawet narzucający się) aspekt prowokatora
    to IMHO jest to przykład osobnika, który w słabości swego charakteru dał się
    kiedyś sponiewierać lub sam się sponiewierał, upodlił i teraz mu z tym źle,
    źle mu z sobą samym. Ulgą byłoby widzieć dookoła siebie wielu takich samych,
    tymczasem ich jakoś mało, za mało. Stąd potrzeba "wyprodukowania" ich,
    realizowana głównie (jak sądzę) w wyobraźni i w wirtualnym świecie newsów i
    znalezienia lekarstwa w przekonaniu siebie, iż "tak było trzeba, tak być
    powinno".
    Ten nikczemny mechanizm obronny świadczy o słabości charakteru i strasznych
    kompleksach - normalnie człowiek powiedziałby sobie: byłem w upodleniu
    jakiego nikomu nie życzę, ale się podniosłem czego życzę wszystkim.

    Jotte

    PS. Kurdę, jestem samorodnym psychologiem?! ;))))