PracaGrupypl.praca.dyskusjeKoszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenadaRe: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
  • Data: 2007-02-05 14:04:01
    Temat: Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Powtarzam: w moim mieście (robotniczym, z zaje.. bezrobociem), w owym
    > czasie ludzie (oczywiście również nie wszyscy) byli zainteresowani taką
    > pracą.
    tia....
    miałem się nie wdawać z toba w dyskusje, ale mocno przesadzasz.
    Dlaczego tak uważam? bo dając wynagrodzenie minimalne (400, 800 zł) skazujesz jako
    przedsiębiorca się na ciagłą rotację personelu. A zatem żeby utrzymać swój zakład
    musisz mieć (poza samą produkcją, wytwórstwem itp) przede wszystkim sprawne procedury
    w przyjmowaniu nowych osób. Tak, żeby w ciągu kilku dni byy w stanie sprawnie i
    wydajnie wykonywac swoją pracę. I o ile jest to wykonalne (prawie) przy pracach
    prostych, typu machanie łopatą czy przeładowywanie jakiś paczek, to przy sprawach
    bardziej zaawansowanych już takiego myku nie zrobisz.
    Do tego dochodzi czas wyszukiwania osób chetnych do pracy, nadających sie na dane
    stanowisko, przyuczanie... gra imho nie warta świeczki. A jeszcze do tego dodaj że
    klient ma byc usatysfakcjonowany, czyli że robota ma by wykonana w sposób
    powtarzalnie dobry czy wręcz doskonały. a tego nie uzyskasz dajac najniższe
    wynagrodzenie. tym bardziej, że jak sie rozejdzie fama o dużej rotacji pracowników,
    to i ze znalezieniem odpowiednich osob będą coraz wieksze problemy

    > A to, że teraz zwykłym robolom się w dupach przewraca z dobrobytu
    > unijnego, to całkiem inna sprawa...
    to znaczy co nazywasz "dobrobytem unijnym"? że sa jakieś procedury i w związku z ich
    przestrzeganiem można mieć więcej (przedsiębiorcy)? Że jest możliwośc
    przemieszczania się i pracy (lub prowadzenia firmy) w dowolnie wybranym przez siebie
    samego zakątku unii? (pomijając okresy przejściowe)?
    Każda firma będzie mogła tyle zainwestować, ile ma kapitału. Mniejszy kapitał =
    tańsze rozwiązania. Czyli na przykład nie stać na drozszego pracownika. A to z kolei
    prowadzi do sytuacji jak opisałem powyzej ...

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*