PracaGrupypl.praca.dyskusjeKoszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada › Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
    From: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
    Date: Sat, 3 Feb 2007 17:27:15 +0100

    > Czyli jeśli na danym stanowisku wypracować może tylko 1,7*X
    > to się go nie zatrudni.

    Nie do konca - pracownik musi wypracowac ~1.8*X+koszty_stanowiska+zysk
    inaczej nie oplaca sie tworzyc stanowiska pracy ;-).

> [...]
    > Ten pracownik musi zarobić więc min. 1.800 zł.
    > Jeśli na danym stanowisku da się zarobić 1.700zł, to:
    > a) nie zatrudniamy -> jeden bezrobotny więcej
    > b) zatrudniamy za 1.500 brutto -> pracownik ma mniej
    > c) pierdzielimy wszystko i jedziemy do irlandii ;-)
    >
    > Sęk w tym, że są stanowiska, na których pracownik zarabia
    > dla firmy mniej, niż kwota którą musi żeby opłaciło się go
    > zatrudnić. I przy obecnych kosztach pracy te właśnie posady
    > "obsadza się" zleceniami, albo w ogóle ich nie tworzy. Tak
    > więc jeśli koszty pracy spadną, stanowisk do obsadzenia

    [fantazja mode on]
    Pozostaje czkac na szalonego naukowca, ktory wprowadzi roboty do pracy.
    Pracodawca bedzie szczesliwy (wszystko wrzuci w koszty), pracownik, nie
    bedzie mowil, ze pracuje na pracodawce.
    [fantazja mode off]

    Dlaczego w naszym kraju ciagle slychac, ze pracownik pracuje na pracodawce?

    B.Z.

    ps.
    mam przyjemnosc(??) znac obie strony medalu - pracuje jako pracownik oraz
    pomagam w rodzinnej firmie...