PracaGrupypl.praca.dyskusjeKoszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada › Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami
  • Data: 2007-02-03 21:14:47
    Temat: Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami
    Od: "Skony" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie zgodzę się z Twoim twierdzeniem.
    > Pracodawca wypłaca wynagrodzenie *za pracę* a nie ponosi koszt, jeżeli
    > pracownik wykonywał zawartą umowę o pracę.

    Arturze, niestety tutaj jesteś w wielkim błędzie. Praca sama w sobie nie ma
    wartości. Wartość ma to co za sobą niesie. Wynagrodzenie za pracę jest jedna
    ze stron umowy jaką zawiera się pomiędzy pracownikiem i pracodawcą.
    Pracodawca zatrudniając pracownika ponosi KOSZTY a nie jest "wypłacaczem"
    wynagrodzenia za pracę.
    Sama nazwa - koszty, wynagrodzenie itp nie ma też większego znaczenie w
    przypadku Twojego pytania początkującego wątek. Jest to kwestia umowy co do
    nazwy. Sednem sprawy - czyli rozliczanie kosztów pracy w sposób przez Ciebie
    podany można też podac w innej formie (1.800 zł zarabia pracownik a z tego
    ponad 800 zł zabiera mu ZUS i US) ale nie zmeinia to w najmniejszym stopniu
    kwoty jaką dostaje na rękę.

    Dla osób, które trochę znają się na handlu międzynarodowym mogę pokazać
    bardzo często spotykaną analogię z innego miejsca.
    Przy kupnie towaru za granicą ktoś musi zapłacić za transport i uwierzcie mi
    są ludzie, którzy wierzą w to że jak sprzedający zapłaci za transport do
    siedziby kupującego to oni za transport nie zapłacili.
    Jest to dokładnie taki sam przypadek jak Artura - nie rozumieją, że w kazdym
    przypadku za transport płaci kupujący, niezależnie od tego, czy na fakturze
    jest to w oddzielnej pozycji czy wliczone w cenę towaru.
    Kwota pozostaje dokładnie taka sama, wystarczy tylko trochę pomyśleć.

    Pozdrawiam
    Skony