PracaGrupypl.praca.dyskusjeKoszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada › Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
    From: "owl" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
    Date: 3 Feb 2007 07:24:19 -0800

    On 3 Lut, 15:30, Artur <s...@r...pbz> wrote:

    > Nie ma znaczenia?

    > Nie zgodzę się z Twoim twierdzeniem.
    > Pracodawca wypłaca wynagrodzenie *za pracę* a nie ponosi koszt, jeżeli
    > pracownik wykonywał zawartą umowę o pracę.

    > Raczysz chyba żartować Liwiusz.
    > Sugerujesz że ktoś normalny i zdrowy na umyśle zatrudni pracowników, by ci
    > sobie leżeli i zbijali gruchy, a on (pracodawca) ze swojej kieszeni będzie
    > im wypłacał wynagrodzenie i wszelkie inne zobowiązania wynikające z tytułu
    > prowadzenia działalności gospodarczej?

    przepraszam, że się wtrącę, ale sama byłam pracownikiem przez ładnych
    kilka lat, a teraz jestem pracodawcą, i to nie jest tak, że jak
    pracujesz i masz umowę o pracę to to przynosi tylko zysk. na zysk
    pracodawcy składa się wiele czynników. co jeśli klienci nie płacą za
    faktury, co jeśli tych klientów (płacących) jest mało? wtedy taki
    pracownik sobie może siedzieć i albo żuć gumę przez 8 płaconych godzin
    albo wypruwać sobie flaki z nadmiaru pracy, która i tak żadnego
    przychodu nie da. to, że pracownik nawet coś wyprodukuje, to nie
    znaczy, że ta rzecz się sprzeda.
    Fakt, to do pracodawcy należy aby:
    a. zorganizować tak stanowisko pracy, by nie było sytuacji że
    pracownik nie zarobi na siebie
    b. zrekrutować takiego pracownika, który nie będzie się obijał, będzie
    przydatnym pracownikiem a jego wydajność pracy będzie wysoka
    c. utrzymać go i motywować odpowiednią płacą oraz elementami
    pozapłacowymi, tak by nie tracić czasu i pieniędzy na powtarzanie
    punktu b czyli na rekrutację.
    organizacja tego jest wyrafinowaną sztuką i nie udaje się zawsze.
    i tak jeszcze na marginesie: nie da się policzyć tego jaki zysk dla
    pracodawcy przynosi jeden konkretny pracownik. mogę określić jaki
    stanowi dla mnie koszt, ale nie jaki przynosi zysk. a mój wypracowany
    w firmie zysk jest moim tylko zyskiem i wynikiem mojej pracy jako
    pracodawcy, a nie zyskiem pracowników (no chyba że w umowie z
    pracownikiem jest udział w zyskach firmy). jeśli pracownik chce sobie
    liczyć zysk jaki wypracował to niech sobie liczy: od wypłaty niech
    sobie odejmie np koszty typu dojazd do pracy to będzie miał własny
    zysk - ale zupełnie niezależny od mojego.
    cały czas mam wrażenie, że pracownikom najemnym wydaje się że ich
    pracodawca nie pracuje tylko wykorzystuje ich pracę do tego żeby
    zarabiać. otóż, pracodawca pracuje, najczęściej 24 godziny na dobę 7
    dni w tygodniu. i jest to praca cholernie stresująca, zyski często
    niewymierne, skokowe. praca zdecydowanie nie dla każdego. jeśli ktoś
    narzeka na jakiegokolwiek pracodawcę, polecam wcześniej spróbować
    samemu założyć i prowadzić firmę.
    owl