PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Date: Sun, 03 Aug 2008 09:22:30 +0200

    argamel pisze:

    > kolejny socjalista się z choinki urwał i sieje sowiecką propagandę:O(

    Nie używaj słów, których nie rozumiesz. Dopłaty to socjalizm w czystej
    postaci.

    > dopłaty to tylko propagandowa nazwa, i nic z faktycznymi dopłatami nie
    > ma wspólnego, tak samo jak chlebak, czyli pojemnik na granaty nie ma nic
    > wspólnego z chlebem, a ustawa aborcyjna (czyli o mordowaniu dzieci)
    > nazywa sie jakoś o ochronie życia poczętego:O(

    Teraz jeszcze wspomnij o biskupach, UFO i dupie Maryny.

    > tak wiec tak zwane dopłaty w rolnictwie nie maj na celu płaceniu
    > komukolwiek za frajer, dopłaty to ekonomiczna metoda na zaniżanie cen
    > żywności (znacznie ponizej kosztów produkcji), bo taka polityka:O( i jak
    > dopłaty znikną to ceny skoczą w górę, to prosta ekonomia:O)

    Dla Ciebie prosta. Im mniej rozumiesz tym bardziej prosta.

    > to zacznij kumać i wyobraź sobie ze przedmówca ma rację:O)
    > małe gospodarstwo jest zawsze wydajniejsze i tańsze niż duże,

    :) :) :)
    Myślałem, że w tej dyskusji nie zejdziemy poniżej pewnego poziomu. Ale
    skoro sobie żartujesz...
    Tego co piszesz nie da się traktować poważnie.

    > tak samo
    > jak z małą firmą, bo gospodarstwo to firma, jak jest mała to jedna osoba
    > zajmuje się wszystkim,

    I dzięki temu jest bardziej wydajna :) :) :)

    > jak jest duża to musi zatrudnić całą masę ludzi
    > od zarządzania (czyli mówieniu każdemu co ma robić),

    Nie no straszne :) Lepiej jakby wszyscy biegali w kółko z rękami
    uniesionymi do góry i krzyczeli: "co mam robić!? co ja mam robić...!?"
    :) :) :)

    > kontrolowania,
    > biurokracji i tak dalej, ludzi których praca jest wpisana w straty;O(

    A działy księgowości to w ogóle trzeba zlikwidować bo przecież nic nie
    produkują i przynoszą same straty. Nie mówiąc już o działach
    rozwojowych, w których szuka się odmian bardziej odpornych na choroby.
    Albo się znajdzie taką odmianę albo nie. Same straty normalnie...

    > poza tym większe maszyny są zawsze nieadekwatnie droższe w stosunku do
    > swojej mocy produkcyjnej,

    Ludzie traktory wymyślili żeby się pościgać :)

    > a jak już do człowieka z kosą, to człowiek
    > jest najlepszą, najsprawniejszą i najtańszą maszyną na ziemi:O)

    No tu już przesadziłeś. Większej bzdury nie czytałem dawno.
    Ale wiesz czym się różni maszyna od człowieka?

    > z fabrykami mercedesa jest tak, bo na 10000 panów znalazł się tylko
    > jeden pan mercedes potrafiący produkować samochody, czyli chodzi o prawa
    > autorskie,

    Normalnie na wszystko masz odpowiedź :)
    Ale przy okazji kompletny brak rozumienia słowa pisanego.
    Łopatologicznie: "produkcja masowa"
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Henry_Ford

    > w rolnictwie czy 10000 małych gospodarstw, czy jedno wielkie produkują
    > tą samą marchewkę:O)

    I koszty produkcji tej marchewki są taki same :) :)

    > jak każdy pan by potrafił produkować mercedesy to
    > takich fabryk by nie było:O)

    Każdy potrafi wyprodukować wykałaczki, a mimo to fabryki wykałaczek
    istnieją.
    Bardzo dziwne :)

    > twoja logika jest porażająca:O(

    Dziękuję :) Po tym co przeczytałem domyśliłem się, że Cię porazi :)

    > chcesz powiedzieć że z dwóch hektarów może wyżywić się ledwo 3 osoby, a
    > z 20-stu ha więcej niż 30 osób?
    > wciskasz kity że jeśli ten sam hektar ziemi będzie znajdował się w 2ha
    > gospodarstwie to wyrośnie na nim mniej zboża niż na tym samym kawałku
    > jeśli będzie należał do 20ha gospodarstwa?

    Przeczytaj jeszcze raz. Przemyśl i dopiero wtedy odpisuj.
    W innym przypadku dyskusja nie ma sensu.

    Pozdrawiam
    Piotr