PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak się nie dać zwolnićRe: Jak się nie dać zwolnić
  • Data: 2009-03-02 21:58:06
    Temat: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrngql7d3.ik3.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Ale zrozum że tym cwaniakowaniem szkodzisz _innym_ pracownikom,
    > a nie _pracodawcy_. Jotte bardzo zręcznie skierował (jak zwykle)
    > rozmowę na tory "pracodawca zły" vs. "pracownik dobry", ale tak
    > naprawdę to Ci oszukujący chorobowcy szkodzą w pierwszej kolejności
    > kolegom z pracy, a w drugiej kolejności dopiero pracodawcy.
    Ja nie wiem, czy ja jakoś mętnie piszę, czy ty mętnie rozumujesz.
    W omawianej kwestii w ogóle nie miałem zamiaru przenosić tego na płaszczyznę
    "dobry-zły", ani oceniać szkodzenia.
    Jeśli tak chcesz to ujmować (trochę dziecinne), to realia są następujące:
    pracodawca "zaczął", bo chcąc ratować swój upadający biznesik czyni to w
    pierwszym rzędzie pozbawiając pracownika(ów) źródeł utrzymania (czyli
    podstawy bytu). Musiałby być wyjatkowym idiotą by nie liczyć się z tym, że
    pracownik o ten byt nie będzie walczył wszelkimi dostępnymi środkami. Tak
    więc "szkodzenie" kolegom o ile w ogóle można to tak ujmować, to tylko efekt
    uboczny tej walki, której sprawcą jest pracodawca.
    O ile pamiętam, jesteś jakimś początkującym prowadzącym działalność czy
    jakoś tak. Nie dziwi więc twój pukt widzenia, ale posuwasz się do kiepskiego
    doktrynerstwa i trywialności.

    --
    Jotte