PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo szanownych pracodawców › Re: Do szanownych pracodawców
    From: "abb" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Do szanownych pracodawców
    Date: Mon, 11 Aug 2003 13:01:39 +0200

    Użytkownik "web" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:MPG.19a17784305bef399896b0@news.tpi.pl...
    > In article <bh7k6t$2vl$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, b...@g...pl says...

    Podatki

    > Nie. Z wystawianej co miesiac faktury place 22% VAT i 19% podatku
    > dochodowego. To malo? To cholernie duzo! Podatek place tez idac do sklep
    > i kupujac pierwsza lepsza rzecz z polki.
    >
    > A co do ZUSu to dla mnie jest to pewien parapodatek. Obciazenie
    > finansowe. Place duze pieniadze, a nic z tego nie mam. Emerytura bedzie
    > z tego licha. Wiecej bym zyskal, gdybym te pieniadze lokowal tam, gdzie
    > chce, a nie tam, gdzie mi kaze panstwo i gdzie te pieniadze sa
    > marnotrawione.

    Fakt , ale płacisz ten ZUS na obecnych emerytów. Ale tak musi być.
    Gdyby wszyscy przestali płacić ZUS to obecni emeryci musieli by pójść żebrać
    pod kościół.
    Nadmieniam jednak że wielu płaci przymusowo część składki na prywatne
    fundusze (2 filar).
    Czyste średniowiecze !!!!

    > W Polsce nie oplaca sie produkowac, bo nie ma na to zbytu. Zbytu nie ma,
    > bo zamiast na inwestycje kasa w duzej czesci wydawana jest na podatki i
    > inne obciazenia finansowe.

    Podstawą jest kurs walutowy .