PracaGrupypl.praca.dyskusjeuwagi o kodeksie pracyRe: uwagi o kodeksie pracy
  • Data: 2005-04-21 07:12:24
    Temat: Re: uwagi o kodeksie pracy
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:opspj19ud64iukdk@krzysztofc...
    Dnia Wed, 20 Apr 2005 22:50:08 +0200, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

    > bez szykan obejmujacych obecne umowy na czas okreslony (dwie i
    > zatrudnienie na nieokreslony) a jednoczesnie nie

    Albo wyluzowanie z trudnoscia zwolnienia przy umowie na czas nieokreslony.
    Prawo obecnie naprawde zniecheca do takich umow, poniewaz wypowiedzenie
    przez pracodawce wymaga podania od niego przyczyny, a jesli pracownik uzna
    ja za niesluszna, moze isc z tym do sadu i gdy powodem jest np. "nienalezyta
    starannosc wykonywania obowiazkow", to koniecznosc dowodzenia czegos takiego
    jest meczaca. Pracodawcy sie tego boja. A nie zawsze zatrudniajac pracownika
    wie sie, na ile bedzie potrzebny. Powinna byc mozliwosc zawierania umowy na
    czas nieokreslony z mozliwoscia normalnego wypowiedzenia (dlugosc moze byc
    zalezna od stazu) bez koniecznosci udowadaniania i ryzyka ciagania sie po
    sadach. Od razu by bardzo wzrosla ilosc umow na czas nieokreslony. W
    praktyce niektore z nich by byly na kilka miesiecy, ale sorry, czas
    nieokreslony to powinno byc "nie wiadomo ile", a nie "dlugo". A kto by
    chcial sobie zamiescic w umowie klauzule bardziej chroniaca pracownika, np.
    wg wersji obecnej, zeby cenionemu pracownikowi zrobic dobrze, moglby to bez
    przeszkod uczynic.

    I.