-
Data: 2005-05-15 12:06:21
Temat: Re: rekrutacja "na niby" - ciut długawe
Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "lukasz sczygiel" <g...@n...tw> napisał w wiadomości
news:d65mba$cl6$1@news.onet.pl...
> Immona napisał(a):
>> Użytkownik "lukasz sczygiel" <g...@n...tw> napisał w wiadomości
>> news:d637pq$h9o$1@news.onet.pl...
>>
>>>Immona napisał(a):
>> Przypadek 1:
> [ciach praca wymagajaca gietkosci umyslu, umiejetnosci rozwiazywania
> problemow itp.]
>> Rekrutacja przez ogloszenie w popularnej gazecie, "prowadzenie biura",
>> wyzsze + jeden (popularny) jezyk obcy, cechy osobowosciowe takie, jak
>> wynikaja z powyzszego opisu. skutek: aplikacji oczywiscie duzo, ale
>> okazuja sie to byc same niesamodzielne "sierotki marysie", 2 x okres
>> probny (2 rozne osoby) doprowadzaja do rezygnacji, poniewaz szefowa nie
>> jest ani troche odciazona i otrzymuje przecietnie 1-2 telefonow z
>> wolaniem o pomoc na godzine, z ktorych spora czesc musi i tak sama
>> obsluzyc, wiec wydatek sie nie oplaca.
>>
> Czy bylo opracowane jakies zestawienie pomagajace rozwiazywac tego typu
> problemy? Taki papierowy przewodnik.
Tak. Zawieral liste nazwisk i telefonow osob z roznych regionow, do ktorych
mozna zadzwonic w razie wystepowania tych problemow, ktore zdarzaly sie na
tyle czesto, ze procedura zostala wypracowana: zaprzyjaznione warsztaty,
pensjonaty, osoby majace sie zaopiekowac przyjezdnymi na miejscu,
zleceniodawcy, prywatny transport etc. Do tego instrukcje ustne na poczatku.
> Sadze ze ci probni pracownicy po prostu nie wiedzieli na co moga sobie
> pozwolic a na co nie. Dlatego asekuracyjnie pytali szefowa "co teraz?".
Wiekszosc rozwiazywania problemow nie wymagala naruszenia srodkow firmy,
tylko wykonania odpowiednich telefonow i zdalnego zorganizowania planu
awaryjnego.
> A co jesli ta "sierotka" zawali sprawe warta powiedzmy 5-8 tysiecy zl?
W obrocie czy zysku? W obrocie liczac chodzi o znacznie wieksze sumy,
zreszta w zysku biorac pod uwage dlugofalowosc wspolpracy i wplyw
nienagannego dzialania wszystkiego na wspolprace z danym klientem, tez
wiecej - gdy liczyc lifetime value klienta.
> Mysle ze przy zatrudnianiu warto bylo by zainwestowac troche czasu w
> opracowanie pewnych szkicow zachowan. Wtedy po zaistnieniu sytuacji
> awaryjnej "sierotka" wiedziala by co zrobic "bo na papierze stoi jak byk"
> A jesli "sierotka" miala by troche samodzielnosci to po napotkaniu
Ok. 50% sytuacji jest niestandardowa ze wzgledu na rozproszenie
terytorialne. Zajscie jakiegos wydarzenia w jednym regionie moze byc
"oskryptowane", bo juz kiedys zaszlo tam i zostaly wyrobione kontakty w
okolicy pozwalajace na sprawne zadzialanie. Przypadek niestandardowy polega
w 90% na tym, ze nalezy samodzielnie znalezc odpowiednie osoby i naklonic je
do wspolpracy. Przyklad: utrata narzedzi w czasie podrozy - znalezienie w
poblizu, poslugujac sie katalogami teleadresowymi i netem firmy, ktora ze
wzgledu na branze moze te narzedzia miec - zadzwonienie i blaganie o
wypozyczenie za kase lub w ramach branzowej solidarnosci, potem skierowanie
tam pracownika. Jak sie dzwoni z czyms takim jako obca osoba, trzeba miec
umiejetnosci perswazyjne - choc problemy wystepowaly raczej na etapie
wymyslenia, kogo nalezy poszukac i znalezienia go.
> Wiem ze zabrzmie mantrycznie. Ale powtorze: jasne wytyczne i jasno
> okreslony zakres kompetencji. To zazwyczaj czyni cuda.
Sluchaj: ja rozumiem tworzenie regulaminow, pisemnych procedur i zakresow
obowiazkow w sredniej firmie, ale w malej, ktora musi byc elastyczna,
opisanie wszystkiego (i tak by sie nie dalo wszystkiego opisac) zajeloby
bardzo duzo czasu. A potem i tak sie zdarzy cos nie opisanego i co -
pracownik moze nie podejmowac dzialania "bo to nie bylo tu opisane"? dodam,
ze jak kiedys na 4 dni, z lista telefonow i ustna instrukcja, przejelam to
wszystko w wymiarze 24h/dobe, to dzwonilam o pomoc dwa razy. Sadze tez, ze
po miesiacu dzwonilabym dwa razy na miesiac. Tyle, ze ja nie chce tego
robic. Naprawde, potrzeba rozsadnego myslenia w rozwiazywaniu dosc
przyziemnych spraw, a nie biurokratycznych procedur. Masz jeszcze uwagi czy
przejsc do opisu drugiego przypadku?
I.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.05 23:04 lukasz sczygiel
- 16.05.05 10:26 rossel
- 16.05.05 10:52 Immona
- 16.05.05 10:59 Immona
- 16.05.05 11:09 krzysztofsf
- 16.05.05 11:10 Immona
- 16.05.05 11:21 krzysztofsf
- 16.05.05 11:10 miś uszatek
- 16.05.05 11:53 Immona
- 16.05.05 12:04 krzysztofsf
- 16.05.05 12:18 rossel
- 16.05.05 14:06 Immona
- 16.05.05 14:13 Immona
- 16.05.05 19:56 krzysztofsf
- 16.05.05 21:42 lukasz sczygiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=