PracaGrupypl.praca.dyskusjepomozcie w wyborze drogi zyciowej...:)Re: pomozcie w wyborze drogi zyciowej...:)
  • Data: 2005-05-08 13:21:30
    Temat: Re: pomozcie w wyborze drogi zyciowej...:)
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d5jhgp$4ck$1@inews.gazeta.pl...

    > Stad jednak moja prosba do Was orientujacych sie na rynku pracy o
    > rade...co
    > zwiekszy moja atrakcyjnosc na rynku pracy? Wieczorowy licencjat ze
    > Stosunkow
    > czy zarzadzania biznesem? Dlaczego wieczorowo? Na dzienne raczej bym sie
    > dostal ale mnie nie stac...Niestety taka prawda, ze darmowe panstwowe
    > studia
    > dzienne sa dla burzujow:(

    Jak Ci juz wiele osob tu powiedzialo, idz na dzienne - intensywnosc
    dziennych na kierunkach nie-scislych jest zwykle mniejsza niz nauki w dobrym
    liceum, podchodzac wybiorczo do wykladow i te uznane za niepozyteczne
    umiejac zakuc i zaliczyc poswiecajac na to dwa tygodnie przed sesja bedziesz
    miec znacznie wiecej czasu niz w ogolniaku na dzialalnosc spoleczna i
    zarobkowa - te ostatnia mozna uprawiac w wielu innych formach niz praca na
    etat. A na zdobycie dobrego poziomu zycia podczas studiow nie ma sie co
    nastawiac - zwlaszcza, ze na to moga liczyc handlowiec, zdolny programista
    lub ewentualnie tlumacz, wiekszosc prac dla zaocznych poza tymi dziedzinami
    jest za grosze i pozwala przezyc, ale kosztem mozliwosci zdobycia przewagi
    konkurencyjnej lepszym dyplomem i doswiadczeniami z dzialalnosci non-profit.

    Mala rada: jesli swoja kariere widzisz w kierunku unijnym, to zamiast
    jakichs stosunkow miedzynarodowych czy innej politologii wybierz cos
    bardziej konkretnego, np. finanse, ochrone srodowiska, turystyke, prawo itp.
    Teoretyczne studiowanie humanistycznych przedmiotow tego typu tak naprawde
    niewiele dodaje do praktycznego doswiadczenia zdobywanego szybko w realnej
    dzialalnosci zahaczajacej o te dziedziny i przydaje sie tylko wtedy, jak
    zamierzasz publikowac prace, dzialac naukowo itp. Natomiast juz jest i
    bardzo bedzie roslo zapotrzebowanie na ludzi, ktorzy umiejac sie swobodnie
    poruszac w miedzynarodowych negocjacjach, kontaktach i organizacji projektow
    maja dodatkowo konkretna wiedze "twarda" z dziedzin, z ktorych potrzeba w
    dzialalnosci unijnej ekspertow - laczacy takie konkretne wykszktalcenie z
    doswiadczeniem w "poruszaniu sie miedzy ludzmi i projektami" sa bardzo
    konkurencyjni i czasami tak potrzebni, ze nawet nie trzeba znajomosci.

    I.