PracaGrupypl.praca.dyskusjekary dla pracodawców mają być zaostrzone › Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    From: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Date: Sat, 10 Mar 2007 16:14:42 +0100

    Witam,

    W poście <s...@l...eu.org>
    januszek <j...@p...irc.pl> m.in. napisał(a)::

    > O widzisz - czyli chyba sie zgadzamy bo rozrozniasz kary nalozone przez
    > Sad od kar administracyjnych o ktorych chodzi w tym watku? ;)

    Nie, nie, nie jestem idiotą. Ja od początku zakładam, że to sąd nakłada tą
    drakońską karę, a nie urzędnik. Oczywiście z drugiej strony powinna pojawić
    się nowelizacja prawa pracy, tak by je ujednolicić. Np. okres wypowiedzenia
    to 1 miesiąc i nie trzeba podawać przyczyny, obowiązek płacenia ZUS od
    każdej formy umowy (także od umów zawieranych z emerytami i rencistami),
    ograniczenie uprawnień związków zawodowych etc. Prawo (w szczególności
    prawo pracy i podatkowe) powinno być jak najprostsze, jak najbardziej
    czytelne i obwarowane drakońskimi karami (nakładanymi sądownie), tak by
    każdy miał równe szanse na rynku. Nie wiem co robią Ci w sejmie, bo ja
    mając obok zespół profesjonalistów za doradców, po to by moje pomysły
    doszlifować) byłbym w stanie uporządkować Polskę w ciągu 2-3 lat. Może to
    czas na to by założyć własną partię i kandydować? :) Chociaż moje pomysły
    nie są populistyczne i pewnie wielu by się nie spodobały, dlatego ludzie
    tacy jak ja nie maja raczej szansy dość do władzy :)

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie