PracaGrupypl.praca.dyskusjekary dla pracodawców mają być zaostrzone › Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
  • Data: 2007-03-13 10:49:52
    Temat: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > Niedawno oglądałem reportaż o koczujących na zapleczu dworca, brudnych,
    > pozostających bez środków nawet na powrót do kraju, posiadaczy wyższej
    > niż przeciętna inteligencji, co rzecz jasna było jedynie dowodem
    > zaradności.
    > Do tej wyjątkowej elity należała także do niedawna była mistrzyni
    > olimpijska Agata Wróbel, udzielająca się w sortowni śmieci w Anglii. Już
    > wprawdzie w odpadach nie grzebie, ale niestety nie z powodu
    > nadinteligencji lecz dlatego, że sprawę nagłośniono i zlitowało się
> [...]

    Odgrzewam watek sprzed kilku dni, bo przeczytalam artykul o Agacie -
    http://kobieta.gazeta.pl/wysokie-obcasy/1,53581,3972
    642.html

    Nie widzialam reszty szumu medialnego wokol sprawy, ale z tego wywiadu
    wynika, ze fakt jej pracowania przez bardzo krotki czas (kilka dni) w
    sortowni smieci brukowce rozdmuchaly niesamowicie. A Agata bardzo
    rozsadnie mowi, ze w cywilizowanym kraju recycling to branza jak kazda
    inna.

    "Praca to praca. Tu ludzie to rozumieją. To w Polsce się wydaje, że jak
    się człowiek schyla, to już nie jest pan."

    Pamietam scene z pewnych targow, gdzie personel organizacji unijnej wraz
    z uczestniczacymi przedsiebiorcami (male firmy) przygotowywal stoisko w
    wieczor przed rozpoczeciem. Kierownik calego projektu (z organizacji
    niemieckiej) i najwazniejsza persona chwycila za miotle i inne
    urzadzenia i bardzo aktywnie uczestniczyla w pracy, ktora w tym momencie
    polegala glownie na sprzataniu, przesuwaniu, ustawianiu i innych nisko
    wykwalifikowanych pracach.
    Ja w tym nie widzialam nic dziwnego, ale ze strony przedsiebiorcow daly
    sie slyszec komentarze w stylu "Wow. W Polsce to kierownik za nic by tak
    z miotla nie latal." Autorytet zdobyla sobie tym momentalnie.

    W Polsce jest fatalne nastawienie do prostych prac i wykonujacych je
    osob i jest to jedna z tych czesci polskiej mentalnosci, ktore mi sie
    nie podobaja i od ktorych z ulga odpoczywam.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533