PracaGrupypl.praca.dyskusjejak zachęcić kandydatów do składania CV? › Re: jak zachęcić kandydatów do składania CV?
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak zachęcić kandydatów do składania CV?
    Date: Fri, 6 Jul 2007 11:29:30 +0200

    > Zaoferuj w ogłoszeniu karierę a nie pracę na konkretnym stanowisku.
    > Musisz dotrzeć do innych potrzeb niż podstawowe.

    Ja bym nadal jednak nie podawał zarobków. Polski rynek nie jest zrównoważony
    i możesz utracić przewagę konkurencyjną - firmy bogatsze wykupią Ci
    pracowników.
    Patrząc z pozycji pracodawcy powinieneś doskonale to rozumieć. Pracownicy
    chcą podawania wynagrodzeń bo tak jest im łatwiej/wygodniej, ale dla Twojej
    firmy może to nie byc korzystne. Pracownik to jeden z zasobów firmy.
    Inwestycje w Niego powinny byc optymalne i podyktowane interesem
    przedsiębiorstwa uwzględniającym m.in perspektywę związania się z
    pracownikiem, otoczenie w którym działa firma i inne czynniki.
    Pieniądze powinny raczej być ostatnim elementem o którym się rozmawia i to w
    momencie gdy bie strony wiedzą że chcą współpracować. Dotyczy to przede
    wszystkim stanowisk kluczowych/samodzielnych gdzie stawki są negocjowane. W
    stanowiskach podstawowych zazwyczaj funkcjonuje jakaś tam siatka
    wynagrodzeń.
    Pieniądze to nie wszystko. Dla stanowisk kreatywnych/samodzielnych istotne
    będą warunki pracy, perspektywy rozwoju i kariery, oferta pozapłacowa (np
    fundusz socjalny, opieka medyczna, sprzęt do dypsozycji pracownika i inne).
    To wszystko kosztuje i może świadczyć o atrakcyjności firmy czasem bardziej
    niż samo wynagrodzenie. A windowanie wynagrodzeń aby pracownik "mógł sobie
    sam to wszystko kupić" to droga do nikąd bo płacisz olbrzymi haracz państwu
    od wynagrodzeń i wypuszczasz z firmy pieniądze które mogłyby zwiększyć jej
    wartość np poprzez wzrost wartości majątku trwałego. W razie kłopotów
    majątek trwały sprzedasz a wypłaconych wynagrodzeń nie odbierzesz.

    Moim zdaniem podanie sumy wynagrodzenia nie jest dobrym pomysłem. Skonstruuj
    inaczej ofertę. Jeżeli nie potrafisz wyjść ze schematu: opis obowiązków +
    opis wymagań, zwróć się do specjalistów.
    --
    Jackare