PracaGrupypl.praca.dyskusjejak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?Re: jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?
  • Data: 2006-10-07 13:38:22
    Temat: Re: jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?
    Od: "Grzegorz Skoczylas" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Any User" <a...@m...com> napisał w wiadomości
    news:eg7ref$7ou$1@news2.ipartners.pl...

    | Pozwól, że przypomnę:
    | - wydajność
    | - monitoring łącza
    | - monitoring kompa (oba niezależnie od siebie)
    | - rejestracja czasu różnych czynności (ale to już zależy od konkretnej
    | firmy, np. w jednej zakupiono do wszystkich drzwi, łącznie z kiblem, zamki
    | magnetyczne na imienne karty, rejestrujące godziny)
    | - monitoring pomieszczeń firmowych (kamery)
    | - szczegółowe raporty wypełniane przez pracownika, z naciskiem właśnie na
    | dokładne umotywowanie potrzeby angażowania współpracowników w dany problem

> [...]

    Widzę, że my swoje, ty swoje, a między nami ściana.

    Ty masz złudzenia, że totalnym monitoringiem zmusisz wszystkich do wydajnej
    pracy przez cały czas. Jesteś zupełnie jak komuniści, którzy myśleli, że jak
    na plenum KC uchwalą, że prawa ekonomii nie obowiązują, to nie będą
    obowiązywać.

    Nawet maszyny od czasu do czasu "męczą się" i trzeba zrobić im przerwę na
    konserwację. Człowiek jest mniej odporny od maszym. Praw psychologii i
    fizjologii nie przeskoczysz. Ludzie są w stanie wydajnie pracować przez 4-6
    godzin. Potem, choćbyś z karabinu do nich celował, nie będą pracować
    wydajnie bo po prostu nie są w stanie. Będą pozorować zaangażowanie w pracę,
    jeżeli nie będą mieć innego wyjścia. W ten czy inny sposób muszą jednak
    odpocząć bo taka jest nasza psychika i fizjologia.

    Tobie się zdaje, że jeżeli ktoś jest szeregowym pracownikiem to musi być z
    niego dureń, który niczego nie rozumie i jedynie totalną inwigilacją możesz
    go kontrolować. Pierwszy lepszy psycholog wytłumaczył by ci, że żyjesz w
    wirtualnym świecie. Tacy szeregowi pracownicy nieraz mają więcej sprytu i
    inteligencji od ich przełożonych. Jeżeli ktoś nie ma talentu do zarządzania
    to wcale nie znaczy, że jest idiotą.

    Wierzę, że Twoi podwładni nie czytają prywatnej poczty w firmie. Wiedzą
    przecież o tej inwigilacji, bo takich rzeczy zwyczajnie nie da się ukryć na
    dłuższą metę.

    Jestem również pewien, że Twoi podwładni odbijają sobie to traktowanie ich
    jak durniów w ten czy inny sposób. Tracisz na tym więcej niż zyskujesz.

    --
    Grzegorz Skoczylas