PracaGrupypl.praca.dyskusjejak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy? › Re: jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?
  • Data: 2006-10-06 11:45:03
    Temat: Re: jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?
    Od: "Grzegorz Skoczylas" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:eg3mck$7su$1@news.dialog.net.pl...
    |W wiadomości news:1oa61x17i93o6.9vaxql11p3d2.dlg@40tude.net Maciej

    | Słusznie. Stworzone w "wolnym czasie" narzędzia automatyzujące lub
    | ułatwiajace waszą pracę powodują, że "wolnego czasu" jest więcej. W wolnym
    | czasie uzyskanym dzieki wykonanym w wolnym czasie narzędziom możecie
    tworzyć
    | narzędzia automatyzujące lub ułatwiające waszą pracę w jeszcze większym
    | stopniu. Dzięki temu stale rosnąca ilość wolnego czasu pozwala wam tworzyć
    | jeszcze doskonalsze narzędzia automatyzujace lub ułatwiające pracę.
> [...]

    Przesadzasz oczywiście.

    Zdarza mi się wygospodarować w pracy trochę wolnego czasu. Często w tym
    czasie robię rzeczy, które mi potem ułatwiają życie (automatyzuję).

    Nawet w Kodeksie Pracy są przepisy o przerwach w trakcie pracy. Przecież te
    przepisy nie są po to, żeby zrobić na złość pracodawcom i dobrze
    pracownikom. Po prostu pracownik mający chwilę wytchnienia pracuje
    wydajniej. Korzystają na tym i pracownicy, i pracodawcy.

    Oczywiście nie można pozwolić pracownikom na robienie czegokolwiek.
    Pracownik powinien w pracy większość czasu poświęcić na pracę, a te
    odpoczynki, sprawdzanie prywatnej poczty czy rozmowy o polityce to może być
    mała cząsteczka czasu w firmie.

    Można to bardzo łatwo wyegzekwować. Wystarczy pracownikom stawiać realne
    zadania i rozliczać z wykonania tych zadań. "Realne" to znaczy, że czas
    przewidziany na wykonanie zadanie jest określony realistycznie.

    Totalna inwigilacja, tak naprawdę, nie daje żadnych korzyści. Pracownicy i
    tak dosyć szybko dowiedzą się o niej. To, że nie będą w tej sytuacji
    sprawdzać prywatnej poczty tak naprawdę nic nie mówi o ich lojalności wobec
    firmy. W dodatku inwigilowany pracownik z pewnością nie czuje się za bardzo
    związany z firmą.

    --
    Grzegorz Skoczylas