PracaGrupypl.praca.dyskusjeZaleznosc zarobków i kariery od IQ › Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    From: "kinky" <w...@b...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zaleznosc zarobków i kariery od IQ
    Date: 19 Oct 2006 00:45:55 -0700

    Immona wrote:

    > Widzisz, probuje Ci wytlumaczyc, ze przyczepienie sie do swojego IQ,
    > ktoremu daleko do MENSY i zglaszanie na tej podstawie pretensji do
    > swiata nie dosc, ze smiesznie wyglada, to w dodatku jest calkowicie
    > nieskuteczne.

    Zostałem wywołany do tablicy, więc odpowiadam. NIe wywołałem tego
    tematu aby się wypłakać na forum ani też aby ktoś udzielał mi
    porad życiowych. Interesuje mnie zależność IQ od kariery, jaką
    pracę mają ludzie i czy zawdzięczają to w znacznym stopniu własnej
    inteligencji.
    Mam wrażenie, że ty w całej mojej wypowiedzi dostrzegasz tylko dwie
    literki "IQ" i trzy cyferki po nich następujące. Ja nie twierdzę,
    że jestem geniuszem, daleko mi do tego.

    Znam wiele przypadków osób na wysokich stanowiskach, którzy nie są
    geniuszami, co więcej są zupełnie przeciętni. Na przykład moj
    szef. Dwa miesiące temu w moim raporcie napisałem, że wzrost z
    poziomu 100 tys. do 250 tys. to wzrost o 150%. Mój szef spierał się
    ze mna dwa dni, twierdząc, że jest to wzrost o 250%. Ja mu
    powiedzialem, że takie zadania robią uczniowie w gimnazjum i chyba
    wtedy popełniłem błąd. Gdy próbowałem wciągnąć w dyskusję
    współpracowników, okazało się, że nikt nie zna się na
    procentach!!!
    We wrzesniu tego roku ominęła mnie podwyżka, wszyscy dostali z
    wyjątkiem mnie. Co za zbieg okoliczności!

    Po drugie drażni mnie negowanie szans ludzi, których IQ zawiera się
    w granicach 115-145. Według ciebie dopiero przynależność do Mensy
    gwarantuje powodzenie w karierze.

    Czy to nie jest jednak tak, że zależność IQ od powodzenia nie jest
    wcale duża, tak jak uważa jeden z przedmówców. Weźmy na przykład
    tę kobietę, która pisała narodowy test IQ (patrz strona
    http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,52340,1727838.ht
    ml), przygotowany
    przez Mensę. Uzykała wynik IQ145 i jest tylko nauczycielką
    matematyki (http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,59505,1844905.h
    tml).

    Życzę miłego dnia
    Kinky