PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca po szkole prywatnej › Re: Praca po szkole prywatnej
    From: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca po szkole prywatnej
    Date: Tue, 14 Mar 2006 19:04:19 +0100

    >"Aleksander Galicki" <n...@n...com> wrote in message

    > Zaintrygowales mnie. Pracujesz jako "projektant oprogramowania" i placa Ci

    >Potrafisz wskazac gdzie napisalem, ze sam pytam te 100 osob?

    Wybacz, ale tak wynikalo z tego co piszesz. Ale o tym nizej...

    >Przepytanie 100 osob trwa ~3 tygodnie i jest realizowane przez ~30
    >rekruterow. Zostaje wiec czas na podstawowe obowiazki w pracy.

    Jakich rekruterow??? To moze byc kolejne nieporozumienie, ale _przepytywaniem_
    jednego kandydata zwykle zajmuje sie kilka osob. Zwykle jest to wyrazem tego,
    ze firma na tyle jest zainteresowana osoba, ze przyznacza czas swoich
    pracownikow na rozmowe z kandydatem - bo rozmow jest kilka, a kazda jest
    kosztowna. Zadna normalna firme nie stac na przepytanie 100 osob ze 100 osob.
    W formie bardzo ekspresowej "przepytanie" to 2 2-godzinne rozmowy z circa 4-5
    osobami. Wsrod tych osob moze sie znalezc team leader (to taki koles, za uslugi
    ktorego klienta sie kasuje na kilkaset dolcow za godzine), architekt (to koles,
    ktory pracuje po 14 godzin dziennie, zatem swieci sie na spora odleglosc, i za
    jego uslugi klienta kasuje sie tez na kilkaset dolcow per hour), service
    manager/branch manager/development manager lub ktos podobny i ktos jeszcze (np
    senior programmer). To wszystko to spore koszty.
    Firma przewaznie wspolpracuje z agentami rekrutacyjnymi, ktorzy dla firmy
    wynajduja kandydatow i to na agentow rekrutacyjnych spada obowiazek wstepnej
    selekcji. Na tym etapie zadnych przepytywan nie ma, bo agent to taki gosc,
    ktory nie potrafi przeprowadzic merytorycznego przepytania, za to moze z wielka
    wprawa przeskanowac CV delikwenta pod kontem formalnych wymagan firmy. Zwykle w
    takiej kolejnosci: jakie doswiadczenia, jakie skills (czasem kandydatom sie
    wysyla tabelke z prosba o self assessment), jakie wymagania finansowe, jakie
    wyksztalcenie. I dopiero gdy te rzeczy pasuja do wymagan firmy w 100% CV, jest
    przekazywane firmie.

    Zeby bylo zgodne z tematem watku:

    A.

    archiwum i przeszukiwanie newsów