PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca po szkole prywatnej › Re: Praca po szkole prywatnej
    From: jerry <...@x...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca po szkole prywatnej
    Date: Mon, 13 Mar 2006 23:05:59 +0100
    <9dab0$4415d6bd$57cffbdc$29885@news.chello.pl>

    Muchomor napisał(a):
    > A jednak sprowokowales mnie wiec odpisze :)

    Na to liczyłem ;)

    > Wprawiasz mnie w coraz lepszy humor i szczerze mowiac licze na kontynuacje.

    No jeszcze słówko tylko...

    > Czy do Ciebie wreszcie dotrze, ze wszystko co pisze oparte jest na
    > codziennym zyciu i doswiadczeniu. I _nie_ pisze o kadrze menadzerskiej bo to
    > nie moja dzialka tylko wylacznie o ___produkcji___ w IT.

    Hmm, ja także nie powołuje się na ...chmury ale na przykłady procesów
    rekrutacji w których uczestnicze.

    > Jesli dla Ciebie produkcja IT to waska specjalnosc to gratuluje rozeznania.
    > No chyba, ze dla Ciebie produkcja IT to meczenie stronek w PHP badz
    > opanowanie Borland C++ to wtedy zwracam honor.

    Zdziwiłbyś się co można wydziergać w php ale mniejsza o to.
    Wąska specjalność nie jest cechą produkcji IT ale danego procesu
    rekrutacyjnego. W danym momencie szukamy programistów .NET w innym
    developera Oracle, a jeszcze kiedyś administratora hp rx4610 - to chyba
    dość wąski podział w branży?

    Więc nawet nie wiesz na jakie ogłoszenie odpowiedział kandydat, bo nawet
    go nie czytałeś. Nie musisz - dostajesz konkretną osobę i polecenie -
    sprawdź go. Krótka piłka. Tylko pamiętaj, że ktoś tą osobę zaprosił i
    umówił z Tobą na rozmowę. To, że czasem rozmawiasz z polonistami
    aplikującymi na developerów świadczy tylko o tym co i ja potwierdzam -
    że w ich CV jest coś więcej niż tylko filologia polska na UŚ...W
    przeciwnym wypadku nie byłoby takiego spotkania, a Ty o tym nawet nie
    wiesz. Dla Ciebie proces rekrutacji to testy/rozmowa z umówionymi
    ludźmi. Dla mnie proces rekrutacji to zarówno ci, których umawia się na
    rozmowy jak i ci którym się tego nie proponuje - z wielu powodów.
    Jednym z nich jest fakt, że w ich papierach nie było absolutnie nic co
    mogłoby być dla mnie sygnałem, że warto się z tą osobą spotkać. Dopiero
    teraz następuje ten etap o którym Ty piszesz. Ale uwierz mi, nie są to
    ludzie wzięci łopatą z ulicy - choć Tobie może się tak wydawać.
    Piszesz, że Twoją firmę nie stać na stratę szansy na wartościowego
    pracownika - cóż, moją także - dlatego podczas rozmów skupiamy się na
    kandydatach jakich w danej chwili potrzebujemy.

    > Jakie przyklady ??????? Gdzie podales choc jeden przyklad???

    Przykłady ogłoszeń w których firmy wyraźnie precyzują nie tylko typ
    szkoły (techniczna) - co jest dość powszechne - ale i nazwę i kierunek!
    Coś z czym jak sam twierdzisz się nigdy nie spotkałeś i wciskasz
    durnotę, że w twojej firmie historyk sztuki ma takią samą szansę na etat
    w produkcji jak projektant-programista...No chyba sam w to nie wierzysz.

    > Pewnie Cie rozczaruje bo intuicja Cie zawiodla. Pracuje jako projektant
    > oprogramowania w jednej z firm, ktora sie tu przewinela w tym watku. Dosc
    > czesto mam przyjemnosc sprawdzac wiedze kandydatow do pracy. Stad wiem jacy
    > ludzie i z jakim wyksztalceniem aplikuja. Nazwy niektorych szkol widuje po
    > raz pierwszy w zyciu.

    http://www.siemens.pl/praca_oferty_nowe.asp#

    Jak myślisz - po co w tym formularzu aplikacyjnym (po wybraniu
    konkretnej oferty) jest rubryka ostatnia szkoła, kierunek/specjalność,
    szkoły podyplmowe, odbyte szkolenia?...
    Widzisz - firma nie zamyka drzwi przed leśniczymi, chyba że są ...tylko
    leśniczymi.

    Pozdrawiam,
    Jarek