PracaGrupypl.praca.dyskusjePlanowane osłabienie związków zawodowych › Re: Planowane osłabienie związków zawodowych
  • Data: 2008-07-21 13:05:47
    Temat: Re: Planowane osłabienie związków zawodowych
    Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Głównym zmartwieniem związkowców jest to, żeby nie przegapić sytuacji,
    > kiedy
    > można przyjąć kolejnego prezesa czy wiceprezesa i obdarowac go na kolejne
    > kilka lat pewną pracą gdzie nie będzie musiał nic robić. Zwolnic nie
    > wolno,
    > pracować nie musi.
    > Związki zawodowe już dawno minęły się ze swoją misją tak jak wiele innych
    > instytucji w tym kraju.

    dokładnie o tym pisałem. Związkowcy są utrzymywani z budżetu zakładów. W
    takich patologicznych firmach jak PP przewodniczący poszczególnych związków
    nie podskoczą dyrektorowi / naczelnikowi bo są przez niego finansowani. W
    związku z tym nie są też zbyt zainteresowani " ndstawianiem tyłka" za
    problemy Kowalskiego lub z Kowalskim.
    Z kolei w firmie mojej żony można zwolnić dyrektora, kierownika, wywalić
    całe kierownictwo delegatur terenowych firmy czy odprawić zarząd ale
    związkowcy są nietykalni i się panoszą kłując pozostałych pracowników w oczy
    nieróbstwem.
    Nie mówię że taka jest norma bo znam ten aspekt tylko na przykładzie dwóch
    stosunkowo dużych firm w moim mieście, ale to w tych firmach właśnie nie
    można przeprowadzić żadnej restrukturyzacji, wprowadzić systemów
    motywacyjnych, dać ludziom zarobić w powiązaniu z efektami ich pracy, bo
    albo się związki nie potrafią dogadac między sobą albo się okopały i pilnuja
    aby wszyscy inni mieli tak samo mało, słowem instytucja zaczyna żyć sama dla
    siebie.
    --
    Jackare