PracaGrupypl.praca.dyskusjePlanowane osłabienie związków zawodowych › Re: Planowane osłabienie związków zawodowych
  • Data: 2008-07-21 17:53:11
    Temat: Re: Planowane osłabienie związków zawodowych
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g62cth$p5h$1@atlantis.news.neostrada.pl entroper
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> pisze:

    > W 5 sekund Google wyrzuciło tekst odpowiedniej ustawy. Ponieważ pytałem o
    > praktykę, rozumiem, że wg. Ciebie w praktyce jest tak zajebiście fajnie
    > jak w ustawie. Np. bez problemu można założyć związek zawodowy w prywatnym
    > przedsiębiorstwie średniej wielkości a następnie za jego pomocą sterować
    > kluczowymi dla firmy sprawami :) OK, przynajmniej znam Twoje stanowisko :)
    Nie zmyślaj już, nie nie zmyślaj, no...
    Nie jest wspaniale i nie będzie. Tam, gdzie ścierają się jakieś interesy
    zawsze jakiś z regulujących ten obszar rzeczywistości przepis prawny będzie
    jednej ze stron nie na rękę i będzie go próbowała obejść, bądź w ten czy
    inny sposób zneutralizować.
    Jak zorganizować ZZ (i kiedy można) od strony formalnej to sobie w tej
    ustawie przeczytasz. Porad natury
    organizacyjno-socjologiczno-psychologicznych tam nie szukaj.
    Jeśli pojawi się odpowiednio silnie motywowana potrzeba, to ZZ powstanie.
    Nie służy on do sterowania sprawami firmy, czy to kluczowymi, czy nie. Służy
    do ochrony praw pracowniczych członków związku. Po prostu ludzie się
    zrzeszyli bo duży może więcej. ZZ może też wspierać i reprezentować
    pracowników nie będących członkami na ich prośbę.
    Co jeszcze wytłumaczyć?

    > Społeczeństwo się wypowiedziało. Reprezentacja zaczęła dochodzić do
    > wniosku, że społeczeństwo jest już wstępnie przygotowane do "poważnego
    > zreformowania" związków zawodowych, a argumentów szczęśliwie dostarczyły
    > same związki. Sól w oku rekinów kapitalizmu usunie się sama, niemalże na
    > własną prośbę.
    Jakiego tam poważnego, poczytaj no trochę. I wiedz, że najpierw się dużo
    szczeka, zeby mieć z czego odpuścić. A co reprezentacja faktycznie zrobi, to
    ja bym nie był taki pewny.

    > Czy się powinno tak stać, czy nie, to oddzielny temat, w
    > każdym razie mocno wierzę, że z godnością przyjmiesz do wiadomości taki
    > obrót sprawy - wszak wszystko odbędzie się w zgodzie z regułami :)
    Mocno wierzę, że w razie czego godnie przyjmiesz cios jakim może stać się
    dla ciebie fiasko podniecających cię projektów. :)

    > A od czego zaczął się wątek ?
    Zapomniałem.
    Mam sporo spraw na głowie, nie mogę pamiętać o wszystkim. :D

    --
    Jotte