PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgłoszenia w prasie › Re: Ogłoszenia w prasie- wyszlo dluuugie
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ogłoszenia w prasie- wyszlo dluuugie
    Date: Fri, 05 Aug 2005 12:19:10 +0100

    >Uważasz więc, że wystarczy być mniej leniwym i mniej głupim i miejsca
    >pracy, których brakuje

    Miejsc pracy brakuje? Gdzie i komu brakuje?

    > w magiczny sposób same się pojawią?

    Generalnie nie obchodzi mnie czy nowe miejsca pracy się pojawią, czy
    też nie. Obchodzi mnie, czy będę na tyle konkurencyjny i obrotny, żeby
    zarobić więcej niż teraz zarabiam.

    >Oczywiste jest, że ten kto ma do nich lepsze dojście pierwszy je weźmie.

    A czy ja komuś bronię stworzyć sobie "dojście"?

    >Nie ma w tym nic dziwnego, ani złego. Sam bym nie odmówił, gdyby ktoś
    >znajomy polecił mnie pracodawcy.

    Odmówił? Nie bardzo rozumiem... .
    O polecenie (referencje) można poprosić różnych ludzi np. wykładowców
    z uczelni czy też byłych przełożonych, a nie czekać aż sami je dzadzą.

    Nie wiem czy teraz szukasz pracy. Jeśli tak, to możesz odpowiedzieć mi
    na niniejsze pytania (jeśli ktoś z reszty grupowiczów ma ochotę
    wypełnić to poproszę)?

    1. O ile jesteś absolwentem/studentem - ilu wykładowców/nauczycieli
    poprosiłeś o nazwy i opinie o firmach z branży, którą jesteś
    zainteresowany?

    2. Ilu wykładowców/nauczycieli poprosiłeś o referencje i ilu odmówiło
    Ci ich udzielenia i dlaczego?

    3. Ilu byłych przełożonych (praca/staż/praktyka) poprosiłeś o
    referencje i ilu odmówiło Ci ich udzielenia i dlaczego?

    4. Ilu znajomych w ciągu ostatnich 3 miesięcy pytałeś o wieści
    dotyczące sytuacji na rynku pracy w "Twojej" branży?

    5. Ile pieniędzy (kwota) jesteś w stanie zainwestować w celu
    znalezienia pracy? (bilety/koszt paliwa, kopie dokumentów etc.)

    6. Czy masz wystarczającą ilość pieniędzy, aby utrzymać się przez 2
    miesiące po przeprowadzce do dużego miasta?

    7. Czy masz wystarczającą ilość pieniędzy, aby utrzymać się przez 2
    miesiące po przeprowadzce do innego kraju w Europie?

    8. Kiedy ostatnio byłeś w Biurze Karier lokalnej uczelni (nawet jeśli
    nie jesteś studentem/absolwentem)?

    9. Kiedy ostatnio byłeś w lokalnym/wojewódzkim Urzędzie Bezrobocia w
    celu przejrzenia ofert pracy?

    10. Kiedy ostatnio byłeś na targach pracy?

    11. Czy potrafisz wymienić nazwy 5 dużych firm o znanej marce w swojej
    branży?

    12. Ile pozycji liczy spis firm (nazwy, adresy, numery telefonów,
    ewentualnie nazwiska osób z działu personalnego), w których chciałbyś
    pracować?

    13. Czy w poprzedniej/obecnej pracy Twoja stawka była większa niż
    minimalna płaca krajowa?

    14. Kiedy ostatnio pracowałeś za minimalną (lub mniej, jeśli praca na
    czarno) krajową?

    15. W ilu procesach rekrutacyjnych uczestniczyłeś w ciągu ostatnich 12
    miesięcy? Ile zakończyło się przedstawieniem propozycji pracy i ile
    spośród nich odrzuciłeś?

    16. W ilu agencjach pośrednictwa pracy zarejestrowałeś się w ciągu
    ostatnich 12 miesięcy?

    --
    pozdrawiam
    Bremse