PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny? › Re: Nieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny?
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieuczciwy pracodawca - pracownik takze winny?
    Date: Wed, 28 May 2008 11:33:02 +0200

    Frutel pisze:

    > Nie mów mi, że zarabiając 2800 zł, mieszkając w Warszawie, odłożysz
    > 800 zł, powodzenia życzę - zamkniesz się w czterech ścianach, wbijesz
    > zęby w ścianę i będziesz oczekiwał swojej gigantycznej emerytury.

    Czyli jeśli zarabiam na czarno 2800zł to jestem biedy i nie mogę nic
    oszczędzić, ale jeśli zarabiam legalnie 2800zł brutto, to 800zł na
    podatki i składki ZUS już mam z czego płacić? Nie za bardzo rozumiem co
    chciałeś udowodnić.

    Pomijając już fakt, że dla pracodawcy koszt 2800zł na lewo to mniej
    niż koszt 2800zł brutto. Zatem jeśli chciałby ubruttowić Twoje 2800zł na
    lewo, to wyjdzie około 2400zł brutto, czyli 1700zł na rękę.

    Zgodnie z Twoją logiką pracownikowi bardziej się opłaca pracować za
    1700zł na rękę, niż za 2800zł na rękę i odkładać samodzielnie na
    emeryturę. Teza bardzo trudna do obronienia ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz