PracaGrupypl.praca.dyskusjeKobiety walczcie o swoje pensje (?) › Re: Mój szef mi powiedział: "Kobiety zarabiają mniej".
  • Data: 2005-03-11 14:47:22
    Temat: Re: Mój szef mi powiedział: "Kobiety zarabiają mniej".
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 11 Mar 2005 15:38:30 +0100, T.Omasz <t...@f...pl>
    napisał:

    > Jeżeli - z jakichkolwiek powodów - np. kudłaci pracownicy są wyceniani
    > przez rynek niżej niż reszta, to byłbym idiotą, gdybym tego nie brał pod
    > uwagę - NIEZALEŻNIE od tego, co ja osobiście sądzę (etycznie lub
    > racjonalnie) o takiej wycenie.
    >
    > Analogicznie: mam składać zlecenie kupna akcji na giełdzie z ceną $10
    > wynikającą z mojej analizy wartości fundamentalnej czy też raczej brać
    > pod uwagę aktualny kurs rynkowy $8,75?

    Dodam przy okazji, że jest to kolejny argument za wolnym rynkiem, który -
    jak się okazuje - może sprzyjać likwidacji uprzedzeń. Jako nieuprzedzony
    (w odróżnierniu od reszty graczy rynkowych) do kudłatych, zatrudnię
    właśnie ich za (umowne, odwołując się do zmiksowanego przykładu powyżej)
    $9 (powiedzmy, na wszystkich stanowiskach z wyjątkiem wymagających
    kontaktu ze statystycznie uprzedzonym klientem) - w efekcie czego będę
    miał pracowników LEPSZYCH i TAŃSZYCH, co da mi przewagę konkurencyjną.

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)